دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی که هم‌اکنون به یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی اقتصاد و البته دولت مبدل شده در حالی با توجه به تبعات احتمالی ناشی از آن با تردید دولت مواجه است و در این راستا با ارائه لایحه‌ای تعیین تکلیف آن را به مجلس واگذار کرده که اساسا بهارستانی‌ها معتقدند با توجه به اینکه اصلاح نرخ ارز واردات در جزء ۳ بند ب تبصره ۱ قانون بودجه امسال مصوب شده دولت برای اجرای آن احتیاجی به موافقت مجلس ندارد.
بررسی عملکرد دولت جدید پس از سه ماه از آغاز دولت نشان می‌دهد در کنار نقاط ضعف، اقدامات مهمی در حوزه‌های واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، تأمین کالاهای اساسی و امنیت غذایی، مسکن و انرژی صورت گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل‌های اخیر در استان‌های گیلان و مازندران، به دستگاه‌های اجرائی تأکید کرد که هرچه سریع‌تر به وظایف خود در قبال حوادث غیرمترقبه به خصوص سیل‌های اخیر عمل کنند.
وحیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز:

جهش در استان البرز نیازمند همت جمعی و حمایت های همه جانبه است

وزیر کشور در دیدار با حجت الاسلام حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز بر شتاب‌گیری امورات توسعه‌ای استان البرز ابراز امیدواری کرد وگفت: امروز نیازمند کار و تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هستیم
نماینده مردم همدان با بیان این که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دارای شخصیتی علمی بوده و برنامه‌های خوبی درباره وزارت آموزش و پرورش دارد، گفت: فکر می‌کنم نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش مجلس نسبت به او مثبت است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، گفت: حضور رئیسی در رای نمایندگان تاثیرگذار است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بازگشایی در شرایط کرونا به شیوع کرونا در منطقه بستگی دارد، به نوع درس بستگی دارد، مثلاً ‏درس اتومکانیک در فنی و حرفه‌ای که مهارتی است باید حضوری آموزش داده شود و غیرحضوری نمی‌شود، ‏به تراکم کلاسی بستگی دارد، ستاد در اینجا نمی‌تواند ضابطه بدهد، بلکه پروتکل می‌دهد و می‌گوید با رعایت ‏این موارد خودت تصمیم بگیر که کِی و چطور مدارس باز شود.
رئیس‌جمهور در جلسه سه‌شنبه با اقتصاددانان، چهار پرسش مهم را مطرح کرد: «چرا شاخص‌های کلان اقتصاد کشور مطلوب نیست؟»، «چرا تورمی که قرار بود تک‌رقمی شود، اتفاق نیفتاده است؟»، «چرا با وجود پرداخت ده‌ها میلیارد دلار یارانه پنهان توسط دولت، مردم آثار مطلوب آن را در زندگی خود نمی‌بینند؟» و «چرا باوجود هزاران هزار میلیارد تومان مصارف دولت در ۸ سال گذشته، رشد اقتصادی کمتر از یک‌درصد است؟»
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.
رئیس‌جمهور خدمت در مجتمع خیریه کهریزک را جلوه زیبای مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: اینگونه فعالیت‌های خیریه، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کنترل می‌کند.
با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و دکتر اسماعیل قادری فر رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مسئول حوزه نماینده ولی فقیه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد.
رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، با انتقاد از عدم ارائه پیش‌نویس لایحه ساماندهی کارکنان دولت از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در موعد مقرر تاکید کرد که کمیسیون اجتماعی از برنامه خود برای ساماندهی کارکنان دولت دست نخواهد کشید.
مخبر در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد؛

تسریع در روند تزریق دُز سوم بر اساس اولویت‌های مشخص

معاون اول رییس جمهوری ضمن تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: با تلاش‌های دولت در واردات واکسن و نیز همت تولیدکنندگان داخلی، مشکلی از نظر تعداد واکسن در کشور وجود ندارد و باید روند تزریق دُز سوم بر اساس اولویت‌بندی‌های مشخص تسریع شود.