معاون وزیر کشور:

تمرکز اصلی دشمن در سال ۸۸ بحث تقلب بود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تمرکز اصلی دشمن در سال ۸۸ بحث تقلب بود و عوامل مستقیم و غیرمستقیم خود را فعال کرده بود تا بتواند نقشه‌ی خود را اجرا کند.
تصویر تمرکز اصلی دشمن در سال ۸۸ بحث تقلب بود

به گزارش سایت خبری پرسون، میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام باقر(ع) بیان کرد: امروزه در جنگ ادراکی و شناختی هستیم و مقام معظم رهبری نسخه و راه‌حل در این عرصه را، جهاد تبیین معرفی فرموده‌اند.

وی افزود: در این جنگ، باورها و درک انسان‌ها در هدف قرار دارد و دشمن بر این عرصه تمرکز دارد و قصد دارد این ادراک را مدیریت کند. هدف اصلی نیز از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت است؛ تا مردم نسبت به اخبار و اطلاع‌رسانی‌های حکومت بی‌اعتماد شوند.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: نخبگان و چهره‌های موثر بر افکار عمومی از اهمیت بالایی برخوردارند. در جنگ ادراکی و ترکیبی سال گذشته اولویت دشمن بر تغییر ادراک چهره‌های مشهور و افرادی بود که بر افکار مردم موثر هستند.

میراحمدی با تأکید بر حساسیت امر اطلاع‌رسانی، با ذکر مثالی عنوان کرد: وقتی در حادثه تروریستی کرمان بعضاً آمارهای متفاوتی از تعداد شهدا و مجروحین ارائه شد، دشمنان این مغایرت‌ها را برجسته کردند تا اعتمادزدایی کرده و این را به مردم القا کنند.

وی گفت: در این جنگ ادراکی، دشمنان نمی‌خواهند اجازه دهند که مردم از اخبار خوب و خدمات‌رسانی‌ها باخبر بشوند. نیاز است که روایتگری همراه با دقت و اتقان همراه باشد و اگر این دقت نباشد، در پازل دشمن حرکت شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: دشمن قصد دارد این را القا کند که اسلام قدرت اداره جامعه را ندارد و با این حرف، می‌خواهند حکومت را تضعیف کنند؛ در حوادث سال گذشته شاهد این سخنان و تلاش‌ها بودیم. سال گذشته دیدیم که دروغ‌های متعددی از سوی دشمن منتشر شد و دستگاه‌های کشور هم سعی کردند به این موارد پاسخ دهند که تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت.

میراحمدی در ادامه سخنان خود با توجه به وقایع غزه، گفت: باید توجه داشت که مقاومت فلسطینی در طوفان‌الاقصی چقدر خوب عمل می‌کند و انتشار تصاویر شکست دشمن در فضای رسانه‌ای، احساس شکست را به دشمنان منتقل کرد و اخبار به مردم جهان مخابره شد.

وی درخصوص انتخابات امسال خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب از ماه‌ها قبل نقشه‌ی دشمن در قبال انتخابات را معرفی کرده‌اند و به جامعه، نخبگان و مسئولان هشدار می‌دهند. تمرکز اصلی دشمن در این مقطع، مسأله مشارکت است و تمرکز اصلی دشمن در سال 88 بحث تقلب بود و عوامل مستقیم و غیرمستقیم خود را فعال کرده بود تا بتواند نقشه‌ی خود را اجرا کند.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: هم و غم دشمنان بر این است که مشارکت در انتخابات کاهش یابد؛ این کاهش حضور در انتخابات نیز معطوف به برخی اصول است و یکی از اصول این است که مردم از حل مشکلات‌شان ناامید شوند.

میراحمدی با اشاره به اینکه در این زمینه باید به جهاد تبیین بپردازیم، اضافه کرد: هم‌چنین دشمن می‌کوشد مردم را از حضور در انتخابات ناامید کرده و سعی می‌کند القا کند که رأی‌دادن تاثیری در حل مشکلات ندارد.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: باید به سوالات و ابهاماتی که در جامعه شکل می‌گیرد پاسخ مناسب داده شود و در این زمینه از ابزارهای مختلف رسانه‌ای و هنری بهره‌گیری کرد.

منبع: تسنیم

586067