دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: توقع این است که روز سه‌شنبه کابینه دولت کامل شود. آموزش و پرورش یک دستگاه با اهمیت است و نمی شود با سرپرست اداره کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس از ماموریت شورای هماهنگی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به کمیسیون‌های تخصصی برای انجام وظایف نظارتی خود درباره نحوه اجرای قانون بودجه سال 1400 در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
ویس‌کرمی بیان کرد؛

هجمه های سیاسی روی وزارت فیاضی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «مسعود فیاضی» آموزش و پرورش را می‌شناسد و برنامه های قابل قبولی دارد؛ فضای منفی که وجود دارد مبتنی بر تهمت و بهتان سیاسی است.
مدت ۱۰۰ روز از شروع به کار دولت رئیسی گذشته است. برای ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم، علاوه بر بررسی «شاخص‌های کمی» می‌توان «کیفیت سیاستگذاری» را نیز ارزیابی کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌طور کلی کیفیت سیاستگذاری در نیم‌قرن اخیر بسیار نازل بوده که دلیل اصلی آن «نگاه پروژه‌ای و جزیره‌ای» به مسائل اقتصادی بوده است.
نوع ادبیات سیاست‌مداران و فعالان عرصه سیاست، نشان‌دهنده آن است که هرکدام از آنان به چه گرایش و دیدگاهی تعلق‌خاطر دارند. نه فقط ادبیات سیاسیون، بلکه مطالعه ادبیات داستانی هر جامعه نیز بازتاب‌دهنده مسائل عمیق آن جامعه است که کمتر با چشم عادی دیده می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد گفت: رئیسی هیچ گاه وعده نداد که در ۱۰۰ روز مشکلات کشور را حل و فصل می‌کند بلکه حسن روحانی بود که چنین وعده‌ای را مطرح کرد.
رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌هایی که به نوعی اجازه تعیین قیمت دارند، باید این اختیار و اجازه خود را ذیل ستاد تنظیم بازار اعمال کنند و به گونه‌ای عمل کنند که تغییر قیمت در یک بازار بر بازارهای دیگر تأثیر منفی نگذارد.
معاون امور زنان رئیس‌جمهور تاکید کرد: براساس دستور رئیس‌جمهور جلسات شورای اشتغال هر ماه برگزار می‌شود و معاونت زنان به دنبال حل بخشی از مشکلات زنان کارآفرین، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است.
وزیر کشور با بیان اینکه در کشور مشکل کمبود کالا نداریم، گفت: چالش اصلی نظام توزیع کالا‌ها و خدمات در کشور، احتکار است که در این عرصه استانداران بایستی با فعال کردن ظرفیت‌های نظارتی اجازه جولان به سوداگران و فعالان این عرصه را ندهند.
تذکر 35 نماینده به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس؛

انتصابات فامیلی در دستگاه های دولتی کار دست رئیسی داد!

تذکر کتبی ۳۵ نماینده به رئیس جمهور درخصوص ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و انتقاد از بی‌توجهی به شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی در صحن مجلس قرائت شد.
دو روزنامه‌ «جوان» و «کیهان»، خیلی اتفاقی (!) به مسئله‌ای واکنش نشان می‌دهند که این روزها نُقلِ هر محفل و مجلسی است: «سپردن امور به دست اقوام و خویشاوندان نسبی و سببی»؛ با این تفاوت که کیهان با «متلک گویی» واکنش نشان می‌دهد و جوان با «محافظه کاری» اما هیچ کدام ذره‌ای اشاره به ریشه‌ برخی مسائل و مصادیقِ این چالش سطحی اما آزار‌دهنده نداشته اند.