تصمیم یکباره

دولت از ابتــدای روی کار آمدن وعده هایی در کاهش و نصف کردن تورم داد که این وعده درکنارسایر وعده های این دولت تاکنون عملیاتی نشده است.
تصویر تصمیم یکباره

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود میرلوحی فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: دولت از ابتــدای روی کار آمدن وعده هایی در کاهش و نصف کردن تورم داد که این وعده درکنارسایر وعده های این دولت تاکنون عملیاتی نشده است.

اخیرا هم تصمیماتی دیگر در حوزه بازنشستگان گرفته شده و از قرار معلوم چند ســالی به سن بازنشستگی افزوده خواهد شــد و این تصمیم برای افرادی که در آستانه سن بازنشستگی بودند همانند یک شوک است. این درحالی است که کشور به خاطر مسائل مختلف و چالش ها و ناترازی هــای گوناگون و بحران روبه رو شده است. از آب تا انرژی تا بودجه و صندق ها و... با ناترازی روبه روست.

این ناترازی ها 6 سال است که موجب تورم پیوسته در کشور شده دیگر راه حل های دم دستی و شعاری نمی تواند این ناترازی ها را رفع و رجوع کند و هر دولتی که شعار دهد که من ناجی، اقتصاد و محیط زیست و... هستم بدون شک آن دولت اشرافی بر مسائل ندارد وگرنــه فردی که می داند که شرایط کشور چرا به این مرحله رسیده است که نباید چنین وعده ای بدهد. رئیس دولت باید چهره ای باشــد کــه تجربــه خوبــی در مدیریت اجرایی داشته باشد تا هرگونه شعاری را که می دهد بــر مبنــای داده ها و وضعیــت موجود باشــد. رئیس جمهــور در گذشــته تجربــه ای در این مورد نداشت و در نهایت اعلام کرد که اقتصاددان هــا را بــه صــف خواهــد کــرد امــا این کار را نکــرد هیچ بلکــه افــرادی مانند آقای عبدالملکی ها را در دولت نشاند و به آنها پست داد که اعلام می کرد که من با یک میلیون تومان هــم می توانم اشــتغال ایجــاد کنم.

اکنــون هم هســتند افرادی که در همین دولت که اشغال زایی را با چند میلیون عملیاتی می بینند، مسکن سازی را آن هم به اندازه سالی یک میلیون مسکن را ساده و شدنی می دانند، و شعار دادند که به راحتی می توانند تولید نفت را از 2 میلیون به 3 میلیون رسانده و مشکل گاز و حتــی صــادرات آن را ماننــد آب خــوردن حل می کنند. لذا بســیاری از تصمیماتی که در این دولت گرفته می شود همین طور است تصمیم در مورد بحران صندوق ها و بازنشســتگی هم البته راهکارهایی دارد که کارشناسان در مورد آن توضیح دادند اما دولت البته تصمیم گرفته است در ایــن ارتبــاط آن بخــش را اجرایی کند که مســتقیما به بازنشسته شــدن مردم ارتباط دارد.

منبع: آرمان ملی

586535