دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دولت برای برنامه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی و برنامه جبرانی معیشت اقشار، لایحه ۲۷ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه کرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه همگرایی خوبی بین قوای سه‌گانه و سایر نهادها شکل گرفته است، گفت: سفرهای استانی و حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در بین مردم سرمایه اجتماعی نظام و دولت را افزایش خواهد داد و مردم را برای غلبه با مشکلات با دولت همراه می‌کند.
کاهش 10 درصدی قیمت ها محقق نشد؛

وعده‌ پوچ وزیر دولت سیزدهم!

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ضمن اعلام این موضوع که کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه محصول پرمصرف لبنی در مقیاس ملی به علت‌عدم همراهی شبکه فروشگاهی امکان‌پذیر نشده است از مسئولان درخواست کرد که امکان توزیع مستقیم سه قلم کالای لبنی و یا قرار دادن در سبد معیشت کالا را فراهم و وزارت صمت شبکه عرضه مستقیم کالا را به انجمن صنایع لبنی معرفی کند.
پایان ماه عسل مجلس و دولت؛

بوی استیضاح به مشام می‌رسد!

«آقای خاندوزی پیش از وزارت دائم توئیت می‌کردند و در مورد خروج بورس از وضعیت بحرانی راهکار می‌دادند حالا همان راهکارهایی را که توئیت می‌کردند اجرا کنند....
سران قوا توافق کردند در ماه‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۰ مدیریت حداکثری بر هزینه‌ها و مخارج در سه قوه، سازمانها، هیأت امناها و شرکت‌های دولتی اعمال شود تا شدت و حجم کسری بودجه دولت کاهش یابد.
در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد؛

اعلام قیمت رسمی ۲۰ کالای اساسی ظرف ۲۴ ساعت آینده

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شد قیمت ۲۰ کالای اساسی ظرف ۲۴ ساعت آینده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری سایر نهادهای مرتبط محاسبه شود.
در یک هفته‌ای که مذاکره پیرامون تائید صلاحیت‌های وزرای دوره سیزدهم در مجلس مطرح بود، چندان شفاف نبود اکثر نمایندگان موافق صحبت می‌کنند یا مخالف! آنقدر مبهم حرف می‌زدند که با اینکه چهار دوره در مجلس بودم، نمی‌توانستم تشخیص دهم که گوینده موافق است یا مخالف و فقط ازطریق زیرنویس نام وعنوان موافق یا مخالفی که در تلویزیون درج می‌شد، متوجه می‌شدم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
سال‌هاست شعار اصلاح ساختار بودجه از سوی مسئولان دولت و نمایندگان مجلس بیان می‌شود ولی کمتر اقدام ثمربخشی صورت گرفته، لذا در آستانه تنظیم بودجه سال آینده، مردم از دولت و مجلس انتظار دارند خواسته کارشناسان و رهبر انقلاب عملی شود.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام متناسب در مقابل حملات سایبری، گفت: باید برای امنیت فضای سایبری سرمایه‌گذاری کنیم و هرگونه سرمایه‌گذاری در این فضا، ضرورتی است که حتماً باید انجام شود.
بالاخره پس از ابهامات و انتقادات فراوان و پس از مکث و تامل زیاد دولت سیزدهم یک عضو مرکز پژوهش های مجلس را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: رتبه‌های برتر باید بدانند که اطرافیان نیز در موفقیت آن‌ها نقش داشته و قدر آن‌ها را بدانند، همیشه حفظ موفقیت از کسب آن سخت‌تر است.
سرپرست امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اینکه باید زمینه‌های تحصیل رایگان برای کودکان مجاز و غیرمجاز فراهم شود؛ گفت: در این خصوص امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی ثبت نام کودکان اتباع خارجی در مدارس ایران هستیم.
در پی انتشار یک نامه با مهر محرمانه از وزارت نفت، که درباره حقوق و مزایای یک استخدامی جدید در این وزارتخانه بود، وزارت نفت به‌ جای پاسخگویی از خانم روزنامه‌نگار شکایت کرده است.