دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

بنا ندارم که پیش از شروع اعلام کار دولــت و ارزیابی توفیق یا عدم توفیق آن در مورد آن سخنی بگویم، امـا روز شنبه رئیسی در جلسه معرفی اعضای کابینه پیشنهادی خود به مجلس، نکاتی را بیان کردند که به سبب حیاتی بودن موضوعات آن و شرایط خطیر کشور لازم دیدم در خصوص آن نکاتی مهم را بیان کنم.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

از قول من دروغ می گویند! +فیلم

حجت‌الله عبدالملکی در صحن مجلس اعلام کرد: نکات و نقل قول‌هایی به من نسبت داده شده که صحت ندارد.
دولت سیزدهم چند روزی است کار خود را شروع کرده و در پیچ مهم انتخاب اعضای کابینه و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت قرار دارد. روزهایی که اتفاقا تصمیمات رئیس‌جمهوری و افراد نزدیک به او از اهمیت اساسی برخوردار است و جهت‌گیری آینده و اولویت‌های تعیین شده از سوی دولت را به مردم، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و... نشان می‌دهد.
عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه خود ۲ موضوع را درباره اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر لزوم خروج بانک مرکزی از حالت توصیه به بانک‌ها و اتخاذ سیاست نظارت جدی همراه با اقدام و عمل بیان کرد. او
سعید برزگری گفت: وزیر پیشنهادی کار بسیار با انگیزه بوده و با روحیه ای جوان برنامه های خوبی در رفع معضل بیکاری و بهبود فضای کسب و کار و برنامه هایی راهبردی عملیاتی در حوزه تعاون دارد.
رئیس‌جمهوری در شروع به کار دولتش باید به این مسأله توجه خاصی داشته باشد که برای اداره مطلوب امور مختلف ‌لازم است افــراد کاردانی برای تصدی مسئــولیت انتخاب شوند تا از این طریق تصمیم‌های کارشناسانه اتخــاذ شود.
رئیس‌جمهور شناسایی و برطرف کردن موانع موجود در رفع تعهدات ارزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: انجام اقدامات قضائی برای رفع تعهدات ارزی باید آخرین راهکار باشد و تا جایی که امکان دارد از سازوکار غیرقهری استفاده کرد.
وزیر پیشنهادی اطلاعات در تشریح برنامه‌های خود در صحن علنی بیان کرد؛

وزارت اطلاعات باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور کند

وزیر پیشنهادی اطلاعات ضمن تاکید براینکه وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه تشکیلات حاکمیتی است گفت،پس باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد.
ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات مطرح کرد؛

خطیب در زمینه انقلابی‌گری جلوتر از بقیه گام برداشته است!

نماینده مردم قم گفت: من شهادت می‌دهم که سرسوزنی در عملکرد وزیر پیشنهادی اطلاعات، کم کاری در زمینه انقلابی‌گری نبوده است؛ او همواره در حوزه انقلابی‌گری جلوتر از بقیه حرکت می‌کرد.
جعفری در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد؛

وزیر پیشنهادی رئیسی از بطن وزارت اطلاعات برخاسته است/ خطیب به وزارتخانه اشراف کامل دارد

نماینده مردم بروجن در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات ضمن تاکید بر اشراف وی در این وزارتخانه گفت: خطیب اولین وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات است که از درون همین مجموعه به مجلس معرفی شده و وی به تمام مأموریت‌های این وزارتخانه اشراف کامل دارد.
قالیباف در واکنش به اظهارنظرها درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات؛

خطیب از سوی مقام معظم رهبری تایید شده است/ سخن گزافه نگوئید!

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات تاکید کرد: به طور شفاف و روشن باید بگویم براساس اصول مصرحه قانون اساسی در حوزه مسائل امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی شخص مقام معظم رهبری مسئولیت دارند و روال اینگونه است که در این خصوص دولت ها با ایشان هماهنگی کنند.
مشکینی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات مطرح کرد؛

وزیر پیشنهادی رئیسی تخصص و تجربه ای برای مسند وزارت ارتباطات ندارد!

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس، ضمن تاکید برتخصص و تجربه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زارع‌پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص و تجربه ای نداشته است.
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

اصلاح مسیر توسعه کشور؛ انتظار مردم از رئیس جمهور

با توجه به آنچه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید تمام قدرت وزارتخانه‌های دولت در خدمت نقد کردن سرمایه‌های درونی برای تولید حداکثری قرار گیرد. اگر بتوانیم سرمایه‌های داخلی را در مسیر تولید حداکثری نقد کنیم بدون شک همه تحریم‌ها خود به خود خنثی می‌شود و اثر آن از بین خواهد رفت.