دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: با ارائه شدن متن پیشنهادی ایران در مذاکرات به طرف‌های مذاکره نشان داده شد ما در مذاکرات جدی هستیم و اگر طرف مقابل در لغو تحریم‌ها مصمم باشد مسیر دستیابی به توافق هموار است.
تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: من نمی دانم این فیلم توسط چه کسی یا کسانی تولید شده است اما این فیلم دو بخش دارد، در بخشی از این فیلم برخی نسبت به خبر درگذشت رئیس جمهور سابق اظهار خوشنودی می کنند، در بخش دیگر نیز برخی نسبت به خبر درگذشت آقای رئیسی اظهار تأسف می کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور درباره پیشرفت ماهانه دستگاه‌های مربوطه در سامانه «جامع تجارت»، گفت: با تحقق دولت الکترونیک از بسیاری امضاهای طلایی و زمینه‌های فساد جلوگیری می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: احساس می‌شود که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند مردم و دولت سوریه را از نظر اقتصادی و سیاسی با تحریم‌هایی که انجام می‌دهند تحت فشار قرار دهند تا شکست نظامی خود را جبران کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در کشور نیاز به تحول داریم و در این راستا باید وضع موجود و وضع مطلوب را ارزیابی کرده و سپس فاصله این دو را کم کنیم، گفت: تحول باید در فرآیندها رخ دهد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه به زودی از سند تحول رونمایی می‌شود، گفت: این سند شامل ۳۷ بخش است که ۱۲ بخش از آنها اقتصادی هستند.
رئیس‌جمهور گفت: محور برنامه ما در لرستان این است که موانع و مشکلات آن را بررسی کنیم و آنچه که می‌شود در استان تصمیم‌گیری و آنچه هم که لازم است در تهران پیگیری شود تا بتوانیم از رنج بیکاری و بی‌شغلی لرستان بکاهیم.
رئیس جمهور توجه به فرهنگ دینی، ارزشهای الهی، معنویت، عقلانیت و اخلاق را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اخلاق و معنویت فقط برای مردم نیست بلکه مسئولین نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند. توجه به اخلاق سیاسی و اقتصادی برای مسئولین بسیار مهم است.
وزیر کشور خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور گفت: هیچ کاری مهمتر از پرداختن به موضوع زنان و خانواده در جامعه اسلامی نیست. شناخت فرصت ها و تهدیدها در حوزه زنان و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان، اخلاق و عملکرد بانوان بسیار مهم است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم تاکنون در زمینه مقام‌سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است از سوی دیگر پیام‌هایی که به کشورهای خارجی می‌دهد این است که ما اقتصاد و سفره مردم را به مذاکرات و برجام گره نمی‌زنیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مذاکرات باید منافع کشور در نظر گرفته شود،گفت: ‌آمریکایی‌ها می خواهند ایران را در بحث مذاکرات مقصر جلوه دهند همین یکی دو روز پیش ما را تحریم کردند لذا مشخص است عزم و اراده جدی ندارند.