دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در توضیحاتی اعلام کرد که روز گذشته خبری به نقل از معاون امور مجلس رئیس جمهور در برخی رسانه های داخل و خارج در خصوص مذاکرات و رویکرد به شرق منتشر شد که عاری از واقعیت است.
لایحه بودجه سال آینده از چند جهت ویژگی‌های ممتازی دارد. اولا اینکه نخستین لایحه دولت سیزدهم است. طبیعتا شعارها و وعده‌های دولت و راهکارهای تحقق آنها باید در لایحه بودجه به عنوان سال اول اجرای برنامه لحاظ شود. بنابراین از این منظر لایحه بودجه سال آینده می‌تواند بیانگر راهبردها، سیاست‌ها و همچنین اولویت‌های دولت باشد. ثانیا، این لایحه در شرایطی تقدیم مجلس می‌شود که هنوز احیا یا عدم احیای برجام مشخص نیست.
اکنون 100 روز از آغاز به ‌کار دولت سیزدهم می‌گذرد، 100 روز به یک معنا، اگرچه زمان معناداری برای رقم زدن تحولات مهم توسط یک دولت نیست اما به جرات می‌توان گفت که سید ابراهیم رئیسی در مدت زمان کوتاه‌، اتفاقات راهبردی قابل توجهی رقم زده است.
«باید احراز شود که آن فردی که قرار است به عنوان گزینه پیشنهادی برای شغل حساس در نظر گرفته شود؛ خود یا همسر و فرزندش دو یا چند تابعیتی نباشند» قانون جدید مجلس همین موضوع بود. لزوم برکناری مدیران دو تابعیتی پرونده‌ای است که نمایندگان مجلس اصرار زیادی به اجرای آن دارند.
ساختار اداری کشور ما هنوز به این درک نرسیده که شایسته سالاری را اساس ببیند و بداند. همه دولت‌هایی که تا به الان روی کار آمده‌اند از مدیرانی با وابستگی‌های جناحی یا غیره بهره برده‌اند.
در جریان بازدید از محله هرندی انجام شد؛

حضور آیت الله رئیسی در منزل دو شهید دفاع مقدس

رئیس‌جمهور با حضور جداگانه در منزل شهیدان «محمد فاتحی پیکانی» و «غضنفر فاتحی» با والدین و خانواده این شهیدان عالیقدر دیدار و گفتگو کرد.
رییس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد:

باید محورهای اصلی بودجه 1401 ثبات اقتصادی و تامین معیشت مردم باشد

رییس‌جمهورگفت: ثبات اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان و تامین معیشت مردم محورهای اصلی و مورد توجه دولت در تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور باید باشد.