دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مخبر در نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران؛

اولویت دولت سیزدهم رفع مشکلات شهرداری هاست

معاون اول رییس جمهور رفع مشکلات شهرداری ها از اولویت های دولت سیزدهم و دانست و از پیگیری این مشکلات با حضور نمایندگان مجمع کلانشهرها خبر داد.
برخی از وعده‌ها و شعارهای نامزدهای انتخابات را نباید جدی گرفت، چون برای کسب رای است، مثل آنان که گفتند مشکل بورس را در چند روز حل می‌کنند، یا نمی‌دانستند مشکل چیست؟ یا نمی‌دانستند حل چیست؟ یا نمی‌دانستند چند روز چه مدتی است؟ یا هر سه را نمی‌دانستند. یا آن دیگری که وعده ایجاد سالانه چند میلیون شغل داده بود! بگذریم.
معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه تحریم ناپذیری ما از داخل اقتصاد ایران می‌گذارد، گفت: مشکل بزرگ فرار دانش و فناوری است که بیش از فرار مغزها وجود دارد، زیرا دانش را تولید می‌کنیم اما به صنعت و تجاری‌سازی تبدیل نمی‌شود.
رئیسی در دیدار با خانواده و دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی؛

حاج قاسم ظرفیت عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد/نباید بگذاریم دفاع از حرم‌های مقدس را تحریف کنند

رئیس جمهور گفت: حاج قاسم مربوط به امت اسلامی است و شخصیت آن شهید بزرگوار باید به عنوان چهره‌ای اثرگذار در جهان اسلام،‌ به همگان معرفی شود.
افزایش ۶۲ درصدی مالیات در بودجه ۱۴۰۱ یکی از تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی، آن هم در شرایط بحرانی کنونی است. در دنیای امروز هیچ کشوری، تاکید می‌کنم در دنیای امروز هیچ کشوری به اندازه ایران اقدام به افزایش ۶۲ درصدی مالیات در بودجه خود نکرده است، آن هم «مالیات بر دارایی.» واقعیت آن است که مالیات متعلق به دوران رونق اقتصادی است.
عضو کمیسیون برنامه ارز یارانه‌ای را منشاء فساد دانست و از دولت خواست مابه‌التفاوت نرخ ارز نیمایی و نرخ ترجیحی را در قالب یارانه نقدی یا کارت خرید کالاهای اساسی، به دهک‌های پایین پرداخت کند.
سعیدی در واکنش به لایحه بودجه 1401 ارائه شده از سوی دولت؛

آقای رئیسی؛عدالتتان در توزیع اعتبار این بود؟!

نماینده چابهار با اشاره به لایحه بودجه 1401 ارائه شده از سوی دولت سیزدهم گفت: آیا باید برای مصلی تهران ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شود اما چهار شهرستان حوزه سواحل مکران که مقام معظم رهبری تاکید مؤکد بر توسعه‌اش دارد، بدون حتی یک تخت بیمارستانی باشند؟ آیا عدالت در توزیع اعتبار بدین صورت است؟
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان با تاکید بر اینکه هدف اجلاس سازمان همکاری اسلامی کمک به مردم افغانستان است،گفت: این اجلاس می‌تواند گروه‌های داخلی افغانستان را تشویق کند، که راه برون رفت از این مشکلات تشکیل یک حکومت فراگیر است.
از منظر جمهوری اسلامی چیزی به عنوان دو تابعیتی وجود ندارد یعنی هر کس در جمهوری اسلامی به عنوان شهروند مورد خطاب یا ارزیابی قرار می‌گیرد ایرانی تلقی می‌شود بنابراین مسئله دو تابعیتی در مناسبات سیاسی گروه‌های داخلی تنها یک حربه غیر قانونی برای حذف رقیب است.