دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

واژه سیاست‌های انقباضی بیشترین کاربرد را در مباحث مالی داشته است. امروز در چهارمین ماه از حکمرانی دولت رئیسی شاهد تبلور سیاست‌های انقباضی و بسته در حوزه فرهنگ به خصوص در بخش رسانه هستیم.
دولت با برگزاری پنج حراج اوراق مالی اسلامی دولتی تقریبا ۱۷ هزار میلیارد تومان اوراق فروخت که خریداران حقیقی و حقوقی بازار سرمایه بیشتر از بانک‌ها این اوراق را خریده‌اند.

رییس جمهور در بدو ورود به یزد عنوان کرد؛

کاهش فاصله استان یزد نسبت به وضعیت مطلوب در دستور کار دولت

رییس جمهور با اشاره به تلاش های صورت گرفته سه ماهه در استان خاطر نشان کرد: تلاش هابی در این زمینه هم از سوی استاندار و هم مدیران استان صورت گرفته تا بیش از پیش این ظرفیت ها احیا شود اما آنچه انجام می شود با آنچه باید انجام شود متفاوت است که باید این تفاوت را کاهش داد و به وضعیت مطلوب نزدیک کرد.
وزیر کشور گفت: بسیاری از مشکلات شهر تهران مانند آلودگی هوا، فضای سبز و ترافیک با تکیه به دستاوردهای علمی و مطالعات پژوهشی کاربردی قابل حل است.
گزارش پرسون از اما و اگرهای یک لایحه؛

خبرهای خوبی از بودجه 1401 به گوش نمی‌رسد

آذرماه رییس جمهور لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد. لایحه بودجه ۱۴۰۱ در حالی تقدیم مجلس شد که اکنون شرایط ویژه اقتصادی کشور لزوم توجه به بودجه و به کارگیری روش‌هایی برای جلوگیری از افزایش تورم و بهبود معیشت مردم را ضروری کرده است.
رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت در واکنش به اخبار پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌های گفت: دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی قاطع و مصمم است و هرکجا موضوع به اثبات برسد در جهت اصلاح آن با فوریت اقدام می کند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر ما حقیقت شخصیت و اقدامات سردار سلیمانی را به درستی تبیین و روایت نکنیم، بدخواهان روایت خود را با تحریف بیان کرده و روایت ناصواب را جایگزین واقعیت می‌کنند.
وزیر کشور با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در محیط پیرامونی کشور گفت: تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی در مرزهای کشور و رصد ورودی مرزهای کشور مانع ورود ویروس جدید کرونا به کشور شویم.