دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سیاست خارجی پویا و فراگیر دولت، با آثار حائز اهمیت از جمله عضویت در پیمان شانگهای، انعقاد قرارداد سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان، صادرات سوخت، اهرم سازی و ترسیم چارچوب منطقی و مقتدرانه برای حریف و زیرپا گذاشتن تحریم‌های غرب نمایان شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر خلاف ترامپ و اوباما به تعهدات خود در برجام پایبند بود. آمریکایی ها در حالی که ادعا می‌کردند به مذاکرات پای بند هستند، افراد و شرکت های ایران را تحریم می‌کردند. جمهوری اسلامی به تعهدات خودش پایبند است و امریکا پایبند نیست. آنها باید به برحام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست با فعالان تشکل های دانشجویی که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار شد، از تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد.
رئیس جمهور گفت:خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر معرفی افراد هستند.
معاون اول رییس‌جمهور در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم با بیان اینکه حل مشکلات بخش تولید نیازمند اقدامات اساسی است ، گفت: مشکلات تولید بدون ساماندهی زنجیره توزیع حل نخواهد شد.
رئیسی در نشست با اساتید و فناوران دانشگاه صنعتی شریف؛

حفظ نخبگان در دولت سیزدهم شعار نیست!

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و جذب نخبگان دانشگاهی اظهار داشت: دولت از کنار دغدغه‌ها و بیانات رهبر انقلاب در خصوص حفظ نخبگان صرفا به عنوان یک توصیه رد شود بلکه مصمم است در همکاری تنگاتنگ با دانشگاه زمینه‌های جذب و حفظ نخبگان را تقویت کند.
لایحه بودجه سال 1401 در دولت نهایی شده و قرار است بعد از بررسی بیشتر با کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، یک‌شنبه آینده با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شود. بر اساس اطلاعاتی که از بودجه سال آینده به‌دست‌آمده درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی دولت در بودجه سال آینده نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان است که البته عدد نهایی نیست و اجازه‌هایی برای فروش اموال به اقتضای شرایط هم در نظر گرفته‌شده‌ است.
رئیسی در بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشگاه پشتوانه علمی، فکری و فناورانه‌ای برای دولت است که می‌تواند فعالیت‌های دولت را از دقت و سرعت قابل توجهی در همه حوزه‌ها برخوردار کند.
دو روز پیش آقای رییسی در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد؛ برنامه‌ای که طبعا مثل برنامه‌های مشابه روسای جمهور سابق اسما گفت‌وگو معرفی می‌شد ولی رسما نوعی سخنرانی است.
دولت سیزدهم، هفته آینده مهم‌ترین آزمون خود در حوزه اقتصاد را با ارائه لایحه بودجه 1401 پشت سر می‌گذارد. آزمونی که در سخت‌ترین شرایط اقتصاد ایران طی سال‌های گذشته، برگزار می‌شود و عبور موفق از این آزمون، تا حد زیادی، سرنوشت دولت جدید را مشخص خواهد کرد.
در دیدار با وزیر امورخارجه سوریه مطرح شد ؛

تاکید رئیسی بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه

رئیسی در دیدار با فیصل مقداد که به ایران سفر کرده است گفت: نادیده گرفتن حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها از طرف هیچ کشوری قابل قبول نیست و بی تردید ملت سوریه آنرا تحمل نمی‌کند.
سخنگوی دولت با تاکید براینکه بنا نیست سخنگویی و اطلاع‌رسانی در دولت سیزدهم یک‌طرفه باشد گفت: سخنگوی دولت می‌تواند از این موقعیت بهره ببرد و همچون وکیل مدافع، مجموعه دولت را وادار به پیگیری مدام و پاسخگویی شفاف کند.
رئیسی در دیدار با مشاور امنیت ملی امارات؛

نباید روابط ۲ کشور تحت تاثیر القائات بیگانگان قرار بگیرد

رئیس جمهور در دیدار با شیخ طحنون بن زاید که به تهران سفر کرده است گفت: در روابط ۲ کشور مسلمان ایران و امارات، نباید مانعی وجود داشته باشد و این روابط تحت تاثیر القائات بیگانگان قرار بگیرد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تمام تحریم‌ها برداشته نشود دیگر مذاکره بی معناست تاکید کرد و گفت: بالا و پایین شدن قیمت ها در داخل حباب است و سیاست دولت این است که جلوی آن گرفته شود و این موارد مذاکرات گره نخورد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی باید از طریق آزمون سراسری و مصاحبه تخصصی انجام شود ضمن اینکه لازم است شرایط اختصاصی و عمومی مد نظر در افراد احراز شود. همچنین آیین‌نامه لازم در این زمینه باید ظرف مدت ۶ ماه تدوین و تصویب شود.