مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

گام بلند مجلس برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها؛

بهارستان شمشیر هسته ای ایران را از غلاف بیرون کشید

مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» گام مهمی برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها برداشت. تکلیف دولت به تولید سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد، راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۲m در بخش زیر زمین تاسیسات نطنز، نصب و راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۶ تا پایان سال جاری در فردو و اقدام فوری برای احیای قلب راکتور اراک به شرایط قبل از برجام از جمله مهم ترین بخش های این طرح راهبردی است که البته قابلیت بازگشت پذیری نیز در آن دیده شده است.
سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) آغاز شد.
قاضی‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور:

نان و آب مردم را به سیاست بازی آمریکایی‌ها ربط ندهید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است با چه عقل، منطق و چه تدبیری نان و آب مردم را به سیاست بازی‌های آمریکایی‌ها که دشمن بالفطره ایران هستند ربط می‌دهید!؟
نماینده تهران در مجلس گفت: شرطی کردن اقتصاد ایران به انتخابات آمریکا کد اشتباهی است که بارها و بارها این مسائل انحرافی در کشورمان رخ داده و نمی‌توانیم بپذیریم موضوعات اقتصادی در کشورمان به انتخابات آمریکا وصل شود.
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تکمیل و جمع‌بندی شد و گزارش آن به هیأت رئیسه خواهد رفت تا در صحن علنی مطرح شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه مجلس مبنی بر الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: فشار بر گروه‌هایی است که بعضا شغل خود را از دست داده و برخی نیز با رشد قیمت‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند، این‌کار حتما باید انجام بگیرد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون افرادی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند که بین ۴۰ تا ۷۰ سال سن داشته باشند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با پرسون:

در بحث مدیریت بحران کرونا، دولت شفاف عمل کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: دولت باید شفاف عمل کند و منابع مالی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و گزارشی از این منابع تخصیص یافته ارائه دهد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آن دسته از ایثارگران که در حال حاضر بصورت شرکتی، قرارداد کار معین و  پیمانی در دستگاههای دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: عملکرد دولت در مخالفت با پیشنهادات نمایندگان مجلس در طرح تأمین کالاهای اساسی و پس از آن، افزایش تعرفه تراکنش های بانکی نشان می دهد که موضع گیری و مخالفت دولت با طرح مجلس، کاملا سیاسی بوده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفت: مقامات فرانسوی و اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات، تجاوز به حرمت همه انسان‌هاست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدوارم بعد از طی شدن مراحل قانونی مصوبه تامین کالاهای اساسی آقای رئیس جمهور که خود را یک دولت قانون مدار و حقوقدان می‌داند به سرعت با تشکیل کارگروه‌های ویژه برای اجرایی شدن قانون اقدام فوری کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در روند اصلاح ساختار بودجه نیاز به یک تبصره ۱۴ دیگری برای درج منابع حاصل از تهاتر نفت خام با میعانات و سوخت پالایشگاه‌ها وجود دارد تا در این مورد شفاف‌سازی شود.
مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تعیین شرایط تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از شرکتی، قرارداد معین و پیمانی به استخدام رسمی به تأیید شورای نگهبان رسید و یکی از مطالبات مهم و دیرینه ایثارگران محقق شد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: لوایحی که آقای روحانی گفته، لوایحی هستند که از مجلس دهم باقی مانده‌اند و هیچ کدام در حوزه مسائل معیشتی نیستند.