مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس جمهور، در بیانه ای خطاب به ملت ایران و با یک دستورالعمل هشت ماده ای به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، تاکید کرد که در این شرایط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: عده ای از مجلس یازدهم ترسیدند، نمی دانم چه ریگی به کفششان است که هر لحظه به فکر توطئه علیه مجلس یازده هستند.
رئیس مجلس گفت: بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی، به پاستور، بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد؛ نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.
طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰، قرائت گزارش وضعیت مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا و گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی ‌مهمترین دستور کارهای مجلس در هفته آتی است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با پرسون:

همکاری هدفمند سه قوه، تنها راه حل معضل بیکاری در کشور

متأسفانه در حال حاضر تحولی در امر اشتغال نمی‌بینیم و اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه همکاری مشخص، روشن و راهگشایی داشته باشند و در رویکردهای به کارگرفته شده در حل معضل بیکاری تجدید نظر اساسی کنند، می‌توان آینده روشنی برای اشتغال جوانان تصور کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

جنگ اسرائیل با ایران ادعایی طنزگونه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ با ایران از طرف برخی از مقامات رژیم صهیونیستی را فکاهی و طنز خواند و گفت: نظام استکبار به این ادراک رسیده که جمهوری اسلامی در تامین امنیتش با هیچ کسی شوخی ندارد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد خبر داد:

تعیین تکلیف شرکت نیشکر هفت تپه/ نامه فسخ قرارداد ارسال شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و امور داریی گفت: سازمان خصوصی‌سازی نامه‌ای را به هیات داوری ارسال کرد تا در رابطه با شرکت هفت تپه رای نهایی خود را اعلام کنند.
در نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس

قالیباف: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست و باید اصلاح شود

وضعیت بازار سرمایه در جلسه مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس بررسی شد و در این نشست که به دلیل اهمیت موضوع بازار سرمایه در حضور رییس مجلس برگزار شد،
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در ارتباط با نطق و اظهار نظر برخی نمایندگان که مصداق اهانت به رئیس‌جمهور بوده، از برخی نمایندگان شکایت کرده است.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اقتصاد دانش بنیان راه میان‌بُر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در همه ابعاد و زمینه‌ها از جمله در حوزه دارو و تجهیزات، علی‌رغم همه دشمنی‌های دشمنان خصوصاً آمریکا، میدان دادن به جوانان و دانشمندان بومی است تا با کمک آن‌ها از این مشکلات عبور کنیم و نمونه بارز آن شرکت‌های دانش بنیان هستند.
پورابراهیمی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی:

رمز ارزها راهبرد مناسب در شرایط تحریم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معقتد است «رمز ارزها» ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در شرایط تحریم هستند.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پرسون خبر داد:

ارائه طرح تأمین کالاهای اساسی و دارو در بودجه 1400

طرح تأمین کالاهای اساسی و دارو قطعاً در بودجه ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای جامعه هدفی که یارانه دریافت می‌کند این طرح اجرایی خواهد شد اما میزان حمایتی که صورت خواهد گرفت برای دهک‌های مختلف متفاوت خواهد بود. کمک‌های ریالی به دهک‌های پایین بسیار بالاتر از دهک‌های بالا است.