مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

حزب ندای ایرانیان در مخالفت با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس، اعلام کرد: محورهای این طرح حقوق مردم را محدودتر می‌کند و با چارچوب‌های دموکراسی و حقوق ملت سازگار نیست و این متن غیرحقوقی بر مبنای تفسیرپذیری و سلیقه محوری تهیه‌شده است و نگاه سلیقه ای در بررسی و نظارت را افزایش می‌دهد.
عضو هیأت رئیسه مجلس، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو به طرز عجیبی رو به افزایش بوده که یکی از دلایل آن خروج سرمایه ها از بورس است، همچنین مافیایی که در دل برخی نهادهای دولتی شکل گرفته، بر این وضعیت می دمند.
انتخابات زیر سایه کرونا

آغاز سانس دوم رقابت در مجلس یازدهم

زنگ آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس به صدا در آمد تا تکلیف برخی صندلی‌های خالی از سکنه پارلمان یازدهم مشخص شود.
رییس مجلس شورای با بیان این که در شرایط کنونی چاره‌ای جز تشکیل کمیسیون حقوقی نداریم، گفت: آیین نامه داخلی مجلس در این زمینه باید به طور اساسی اصلاح شود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل 90  به تعبیر مقام معظم رهبری نقطه امیدی برای رسیدگی به شکایات برای مردم است.در مجلس یازدهم اعضای محترم کمیسیون تلاش شان بر این است که این ظرفیت را فعال کنند.
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی معتقد است سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران و پیام‌های وی در فضای مجازی نشان دهنده این است که اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند فشارهای آمریکا علیه ایران کارساز نبوده و باید نقش فعالتری در دیپلماسی خود ایفا کنند.
رییس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یشنهاد می کنیم تا آنجایی که امکان پذیر مسائل حوزه تجاری و حوزه مسائل اقتصادی کشور از طریق تعامل و همراهی بین فعالان بخش خصوصی که اکثر آنها کسانی هستند که در روزهای سخت جنگ هم به موضوع اقتصاد کشور کمک کردند حل شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه از سوی هیئت رئیسه مجلس برای رسیدگی به این کمیسیون ارائه شده و در دستور قرار خواهد گرفت.
نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس از احضار حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس را برای پاسخگویی به مجلس خبر داد.
هیأت رئیسه مجلس طی نامه ای اسامی منظم ترین نمایندگان در جلسات صحن علنی و کمیسیون های متبوع و همچنین پر مشارکت ترین نمایندگان در رأی گیری صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سه ماه اول اجلاسیه اول دوره یازدهم را منتشر کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس، با انتقاد از اینکه مدیریت مناطق آزاد کشور رها شده است، گفت: مدتهاست تعداد زیادی شناور پر از کالا در بندر بهمن قشم بلاتکلیف هستند و هیچ‌کس نیز پاسخگو نیست که این موارد نشان از ناهماهنگی و کم‌توجهی به مسائل اقتصادی است.