مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس ستاد انتخابات کشور از احتمال ۲ روزه شدن انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت:‌ ما این پیشنهاد را می‌دهیم و اجرایی شدن آن منوط به موافقت شورای نگهبان و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اولویت دولت باید اجرای طرح معیشتی مجلس باشد که با طی مراحل قانونی، تبدیل به قانون شده ولی در هر حال اگر دولت منابع مالی قانونی تامین طرح خود را داشته باشد، مجلس از آن استقبال می کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لابی صهیونیستی مانع استرداد خاوری می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که اگر پلیس اینترپل نتواند خاوری را به ایران برگرداند توانمندی اش زیر سوال می رود.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تغییرات در تشکیلات و نحوه اداره کمیسیون اصل نود برای بهبود نقش نظارتی مجلس به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی ارائه شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

ارتقای توان ملی راه شکست دشمن

هرجایی که ما توانمند شدیم و قدرت داشتیم دشمن در مقابل ما زانو زد و اگر ما قوی باشیم دشمن به خودی خود مأیوس خواهد شد. راه مأیوس سازی دشمن این است که ما با عزم جدی حرکت کنیم و مشکلات  پیش‌رو را با نگاه به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم.
امام جمعه لواسانات ضمن بیان اینکه نظام دولتی ما دچار تمرکزگرایی شده است، تاکید کرد: بایستی با یک اقدام جهادی تمرکززدایی انجام شود و یکی از مهمترین مسائل ما، یعنی شکستن و تقسیم ۳۰ نماینده مشترک تهران و ۴ شهرستان دیگر آغاز شود.
در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی

قالیباف: مشکل بازار بورس تعارض منافع در لایه های مختلف است

رئیس مجلس بیان این که مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و بعد از بحث مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد که ما از شنبه کار تبصره‌ها را آغاز کنیم و قبل از ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کنیم.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داده است تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران را با خطر مواجه کرده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه چگونه حمایت معیشتی در غائله بنزینی اعانه نبود اما حمایت از کالاهای اساسی در مجلس یازدهم اعانه است، گفت: مجلس یازدهم ترجیح می‌دهد به جای افتادن در دام دوگانگی‌سازی‌های بیهوده آغوش خود را برای لوایح اصلاح ساختاری اقتصادی کشور باز کند.
تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رییس جمهور با ادعای این که میلیون ها تن کالای اساسی مورد نیاز مردم همزمان با انتخابات ریاست جمهور آمریکا از گمرک ترخیص شده، خواستار شفاف سازی در این زمینه شدند.