مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس

قالیباف: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست و باید اصلاح شود

وضعیت بازار سرمایه در جلسه مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس بررسی شد و در این نشست که به دلیل اهمیت موضوع بازار سرمایه در حضور رییس مجلس برگزار شد،
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در ارتباط با نطق و اظهار نظر برخی نمایندگان که مصداق اهانت به رئیس‌جمهور بوده، از برخی نمایندگان شکایت کرده است.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اقتصاد دانش بنیان راه میان‌بُر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در همه ابعاد و زمینه‌ها از جمله در حوزه دارو و تجهیزات، علی‌رغم همه دشمنی‌های دشمنان خصوصاً آمریکا، میدان دادن به جوانان و دانشمندان بومی است تا با کمک آن‌ها از این مشکلات عبور کنیم و نمونه بارز آن شرکت‌های دانش بنیان هستند.
پورابراهیمی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی:

رمز ارزها راهبرد مناسب در شرایط تحریم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معقتد است «رمز ارزها» ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در شرایط تحریم هستند.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پرسون خبر داد:

ارائه طرح تأمین کالاهای اساسی و دارو در بودجه 1400

طرح تأمین کالاهای اساسی و دارو قطعاً در بودجه ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای جامعه هدفی که یارانه دریافت می‌کند این طرح اجرایی خواهد شد اما میزان حمایتی که صورت خواهد گرفت برای دهک‌های مختلف متفاوت خواهد بود. کمک‌های ریالی به دهک‌های پایین بسیار بالاتر از دهک‌های بالا است.
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: محاسبه‌های صندوق بین المللی پول می‌گوید اگر شکنندگی مالی دولت در سطحی بالاتر و سپس خانوارها و تولیدکنندگان فشار بیاورد، و منافع رانت خوارها و رباخواران در اولویت باشد و اگر هدف این باشد که در سال ۲۰۲۰ دولت ایران با کسری بودجه روبرو نشود باید قیمت هر بشکه نفت به ۵۲۱ دلار برسد تا تراز مالی برقرار شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به سه برابر شدن ظرفیت آرامستان بهشت زهرا، فعلا تهران نیازی به آرامستان جدید ندارد.
پزشک معالج رییس مجلس شورای اسلامی از منفی شدن دو نوبت تست کرونای وی خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر بیماری قالیباف کنترل شده و خطر سرایت ندارد.
سرانجام شب گذشته رسما پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ در انتخابات ایالات متحده آمریکا اعلام شد و مقام‌های دولتی ایران اکثرا واکنش‌هایی یکسان به این اتفاق داشتند.

نماینده مردم اهواز با اشاره به نقش آلاینده های صنعتی و سوختن صفیره در تشدید آلودگی هوا در اهواز خواستار برنامه ریزی برای کنترل این امر شد.
پس از بررسی ایرادات در کمیسیون قضایی صورت می گیرد؛

طرح" سوت زنی " برای تصویب در صحن علنی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رفع ایرادات طرح سوت زنی در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار دارد و گزارش آن به زودی به صحن علنی ارائه می‌شود.