مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه اخباری که درباره منع برخی از گزینه‌های احتمالی از کاندیداتوری چقدر جدی و ریشه‌دار است؟ گفت: ریشه‌ای دارد که ظاهرا به مقام معظم رهبری می‌رسد. البته من هم شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی که از ایشان حکم داشتند و دارند را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع کرده‌اند.
سوال مهم از آقای نوبخت این است که آیا ایشان وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ و به طور کلی دولت آمریکاست که اینچنین سیگنالهای یاس و ناامیدی و چشم‌انتظاری به واشنگتن می‌دهد یا رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت ایران؟
در جلسه امروز مجلس عنوان شد؛

اعلام وصول6 سوال ملی از ظریف

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول ۷ طرح عادی و همچنین ۶ سوال ملی نمایندگان از وزیر امور خارجه را در جلسه علنی مجلس قرائت کرد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز هیات رئیسه درباره شرایط جدید تصمیم قطعی نگرفته است، گفت: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی هفته آینده برگزار می‌شود.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اتکا به ظرفیت‌های داخلی عامل اقتدار کشور

مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مردم باید با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور، این ظرفیت‌ها را به قدرت تبدیل کنند و این قدرت را عامل اقتدار کشور کنند تا از زاویه مقتدرانه وارد تعامل با بقیه کشورهای دنیا شویم چرا که وقتی کشوری قدرت تولید نکند زیردست سایر کشورهای جهان خواهد شد.
مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، گفت: تلاش مجلس بر این است تا تراز عملیاتی بودجه را از حالت منفی درآورده و رویکرد تحولی در آن ایجاد کند و همچنین راهکاری برای تأمین منابع بودجه از طریق هماهنگی با دولت و شورای نگهبان صورت گیرد.
رئیس جمهور، در بیانه ای خطاب به ملت ایران و با یک دستورالعمل هشت ماده ای به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، تاکید کرد که در این شرایط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: عده ای از مجلس یازدهم ترسیدند، نمی دانم چه ریگی به کفششان است که هر لحظه به فکر توطئه علیه مجلس یازده هستند.
رئیس مجلس گفت: بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی، به پاستور، بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد؛ نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.
طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰، قرائت گزارش وضعیت مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا و گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی ‌مهمترین دستور کارهای مجلس در هفته آتی است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با پرسون:

همکاری هدفمند سه قوه، تنها راه حل معضل بیکاری در کشور

متأسفانه در حال حاضر تحولی در امر اشتغال نمی‌بینیم و اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه همکاری مشخص، روشن و راهگشایی داشته باشند و در رویکردهای به کارگرفته شده در حل معضل بیکاری تجدید نظر اساسی کنند، می‌توان آینده روشنی برای اشتغال جوانان تصور کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

جنگ اسرائیل با ایران ادعایی طنزگونه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ با ایران از طرف برخی از مقامات رژیم صهیونیستی را فکاهی و طنز خواند و گفت: نظام استکبار به این ادراک رسیده که جمهوری اسلامی در تامین امنیتش با هیچ کسی شوخی ندارد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد خبر داد:

تعیین تکلیف شرکت نیشکر هفت تپه/ نامه فسخ قرارداد ارسال شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و امور داریی گفت: سازمان خصوصی‌سازی نامه‌ای را به هیات داوری ارسال کرد تا در رابطه با شرکت هفت تپه رای نهایی خود را اعلام کنند.