خبر خوش نماینده مجلس برای حل مشکل بحران آب شهرکرد

نماینده مردم شهرکرد گفت: امروز با کاهش بحران آب در شهرکرد مواجه خواهیم بود و طی روزهای آینده نیز بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
تصویر خبر خوش نماینده مجلس برای حل مشکل بحران آب شهرکرد

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد راستینه به ارائه توضیحاتی درباره بحران آب ایجاد شده در شهرکرد پرداخت و گفت: ۶۰ درصد آب شرب مردم شهرکرد از خط انتقال آب کوهرنگ تامین می شد که متاسفانه با وقوع سیلاب این خط انتقال آب دچار مشکل شد و با بالا رفتن شدید کدورت آب عملاً امکان استفاده آب شرب از چشمه کوهرنگ برای شهرکرد سلب شد.

وی با انتقاد از عملکرد اداره آب و فاضلاب (آبفا) استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مشکل اصلی این بود که شرکت آبفا از سال ۱۳۹۴ تاکنون در طول هفت سالی که این خط انتقال آب فعال شده متاسفانه یک تصفیه خانه برای مرکز استان پیش بینی نکرده بود و به علت عدم وجود تصفیه خانه، با بالا رفتن کدورت آب این خط آب از مدار آب‌رسانی شهرکرد خارج شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس در ادامه به اقدامات انجام شده برای برطرف کردن مشکل آب این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول یک هفته گذشته تلاش‌های بسیاری از سوی وزارت نیرو و همچنین پیگیری های آقای استاندار صورت گرفت تا بتوانند با ایجاد یک خط انتقال آب اضطراری مشکل ایجاد شده را برطرف نمایند. با توجه به نظارت میدانی که طی روزهای گذشته داشته‌ام، مقرر شد تا از شب گذشته حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از محل چاه‌های آب کشاورزان و خط انتقال آب اضطراری که از طرح‌های کشاورزان تامین شده، به خط آبرسانی شهرکرد اضافه شود تا بخشی از مشکلات آب این شهر برطرف شود.

راستینه افزود: برای حل مشکل آب شهرکرد پروژه انتقال آب شرب به نیمی از جمعیت استان که سال ۸۸ شروع شده است باید سرعت بگیرد. ظرف دو سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کرد و در سفر رئیس جمهوری نیز ۶۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه پیش بینی شد. این پروژه امروز به پیشرفت ۹۰ درصد رسیده است و با صحبت‌هایی که با آقای وزیر نیرو داشتیم قرار شد که تصفیه‌خانه این پروژه سریع تجهیز شود و ظرف یکی دو ماه آینده کل خط انتقال این پروژه فعال شود تا بتوانیم مشکل تامین آب شرب شهرکرد را به عنوان مرکز استان برطرف کنیم و در این استان به آب شرب پایدار برسیم.

وی کوتاهی شرکت آبفای استان چهارمحال و بختیاری در برآورده نکردن دقیق از نیاز آب شهرکرد و همچنین پیش بینی نکردن خط پدافندی برای شهرکرد به عنوان مرکز استان را از جمله دیگر عوامل ایجاد بحران آب در این شهر طی روزهای گذشته عنوان کرد و گفت: ضعیف بودن زیرساخت های انتقال و عدم وجود تصفیه خانه برای مرکز استان موجب شده که ما در فصول مختلف سال دچار مشکل در تامین آب شویم؛ در زمستان به علت یخ زدگی خط انتقال آب با قطعی آب در شهرکرد مواجه شدیم و امروز نیز به علت سیل.

410951