مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ترور دانشمندان ایرانی از جمله شهید سرافراز محسن فخری‌زاده بر آگاهی و انسجام ملت ایران و نهضت مقاومت خواهد افزود و مسیر اضمحلال رژیم جعلی اسرائیل را سرعت خواهد بخشید.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست.
در راستای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی؛

فرصت دو ماهه مجلس به دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون متوقف کنند.
صفر تا صد جزئیات؛

بودجه ۱۴۰۰ در راه مجلس

بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شده و طرح راه دولت در یکسال آینده برای مجلسی ها عیان می شود.
امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس در یک توییت نوشت: شنیده شده آقای‎ روحانی برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ برخلاف سال‌ها و دوره‌های قبل در مجلس حضور نمی‌یابند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل آبگرفتگی در شهرهای استان خوزستان، از مسئولان دولتی خواست تا درخصوص رفع این مشکل اهتمام ورزند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که در صورت عدم اجرای تعهدات و رفع کامل تحریم‌ها از سوی کشورهای ۱+۴ دولت باید گزارش دقیقی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند
نمانیده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر سازمان امور مالیاتی تا ۱۰ روز آینده گزارش قابل قبولی درباره سامانه املاک و اسکان کشور ارائه نکند، وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی به مجلس احضار خواهند شد.
داستان ادامه‌دار گران شدن کالا‌ها این بار به مرغ رسید. در چنین وضعیتی، دولت ماهیانه تنها ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند؛ مبلغی که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها کفاف خرید ۲۰ عدد گوجه در ماه را می‌دهد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس از بحث و گفت‌وگوی نمایندگان درباره طرح دو فوریتی «اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا» در جلسه غیر علنی قوه مقننه خبر داد.
معاون پارلمانی رییس جمهوریبا بیان اینکه منابعی که نمایندگان برای اجرای طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی تعیین کرده‌اند قابل وصول و پایدار نیست،‌ گفت: تیم اقتصادی دولت در حال چاره اندیشی برای تامین منابع این طرح هستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست عوامل رژیم صهیونیستی در عملیات ترور شهید فخری‌زاده دیده می‌شود اما با توجه به پیچیدگی عملیات، امکان دارد سرویس‌های بیگانه دیگری نیز در آن دخیل باشند.