محسن دهنوی:

دولت لایحه‌ای برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی تدوین کند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه لایحه ای از سوی دولت برای اصلاح قوانین خدمت وظیفه عمومی شد.
تصویر دولت لایحه‌ای برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی تدوین کند

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن دهنوی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«در سالیان اخیر، اصلاح اساسی فرآیند ⁧‫سربازی‬⁩ را آغاز کرده‌ایم. در نامه به رئیس جمهور یادآور شدم که اکنون نگاه‌ها به سوی دولت است تا با ارائه یک لایحه جامع، آسیب‌های زندگی جوانان را به حداقل برساند. ۳ میلیون نفر و خانواده‌هایشان از قوای سه‌گانه و قوای مسلح به‌درستی توقع دارند.

بسیاری از مشمولان غایب، در حال حاضر تشکیل خانواده داده و در شرایط تاهّل و حتی دارای فرزند هستند. منع بکارگیری این افراد در بخش خصوصی که نتیجه آن، بیکاری صدها هزار سرپرست خانوار خواهد بود، تبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در پی دارد و موجب آسیب به بنیان ⁧‫خانواده‬⁩ می‌شود.

عدم رغبت جوانان به شرکت در دوره سربازی، دلایل متعدد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و یافتن راه حل برای رفع این مشکل نیازمند بررسی‌های تخصصی و کارشناسی است. مجلس یازدهم با پیگیری افزایش حقوق سربازان سعی نموده تا بخشی از این مشکلات را رفع کند.

لذا نظر به نقش بی‌بدیل قوه مجریه و لزوم تامین نظر شورای محترم نگهبان مبنی بر هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در اسرع وقت، دولت باید اقدام به ارائه لایحه اصلاح قوانین خدمت وظیفه عمومی به مجلس شورای اسلامی نموده تا مشکلات جوانان به صورت اساسی حل شود.

411090