مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

وزیر امور خارجه گفت: خدا را شاکریم امروز که روز آخر ریاست منحوس دونالد ترامپ در آمریکا است، توانستیم با همین ابزار و با پشتوانه مقاومت مردم ایران، ترامپ را در حوزه سیاست خارجی شکست دهیم.
وزیر امور خارجه در جلسه علنی امروز مجلس، از نمایندگان کارت زرد گرفت.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم، گفت: کمیسیون آموزش در مصوبات امروز خود، بر کنترل آسیب‌های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد، گفت: نمی‌شود در یک جنگ اقتصادی انتظار داشت مردم درخط مقدم مقابله با دشمن بایستند و سختی بکشند ولی برخی افراد در ساحل امن و آسایش، روز به روز مرفه‌تر شوند.
از آنجا که تلقی عمومی این است که مشارکت احتمالاً پایین خواهد بود، شاید تصمیم‌هایی دیگر اتخاذ شود. بنده توصیه‌ام به اصلاح‌طلبان این است که با یک کاندیدای وزن‌دار وارد عرصه انتخابات شوند تا از این طریق شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رفتار سازمان بورس در عدم اعلام تخلفات به مراجع ذی‌صلاح و عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات حقوقی‌ها موجب تحقق مسئولیت کیفری است.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: علت افت فشار گاز به دلیل تکمیل نشدن فاز‌های پارس جنوبی است که با توتال بسته شده بود و این شرکت فرانسوی با بدعهدی خود دست کشور را در پوست گردو گذاشته است و باعث شد کشور با کمبود برق مواجهه شود.
با انبوه پیامک های اعتراضی مردم درباره ریزش بورس صورت گرفت؛

مهلت یک هفته ای مجلس به وزیر اقتصاد برای شفاف سازی بورس

عضو هیات رئیسه مجلس از پیامک‌های انبوه مردمی در باره ریزش چند روز اخیر بورس خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد بایدظرف یک هفته آینده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بورس اقدام کند.
نماینده مردم تهران در گفتگو با پرسون؛

کاهش عجیب بودجه نانو شبیه به ترور علمی است

علی خضریان بیان کرد: سال ۹۷ ستاد نانو از بودجه خوب و قابل توجهی بهره‌مند بود اما در سال ۹۸ بودجه ستاد یکباره نصف شد. این مسئله نکته مهمی را گوشزد می‌کند که متاسفانه مسولان امر در حوزه اجرایی به بودجه و آثار حوزه فناوری نانو توجه جدی نداشته‌اند و این ستاد را با مشکل مواجه کرده‌اند.
حزب مردم سالاری در بیانیه ای با اشاره به بررسی و تغییرات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی نمایندگان مجلس تاکید کرد: مجموع تغییراتی که تاکنون برای منابع بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس اتفاق افتاده، مغایر با شعار پرطمطراق «ضروت توجه به معیشت مردم» نمایندگان دوره یازدهم مجلس است.
محمود صادقی با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای واگذاری فضای مجازی به صداوسیما غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: «صداوسیما اگر توان مدیریت داشت که وضعیت خودش امروز به اینجا کشیده نمی‌شد».
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با پرسون؛

منافع دلار ارزان باید به دست مردم برسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که اختصاص دلار 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان به رانت و سواستفاده منجر شد، گفت: دولت و مجلس قصد دارند منافع نرخ ارز نیمایی به دست مردم برسد.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای شهرداری همیشه در بحث خدمات رسانی پیشقدم بوده اند ولی وضعیت استخدامی آنان و عدم امنیت شغلی به یکی از دغدغه های مهم آنان تبدیل شده است و همین کار می تواند راندمان کاری آنها را کاهش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به تهرانی‌مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها و همه کسانی که با ⁧تولید قدرت⁩، بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهند، افتخار می‌کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به رییس‌جمهور؛

از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ازجمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.