مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

ضرورت همکاری صنایع و معادن بزرگ استان در توسعه اکوسیستم نوآوری یزد

جوکار گفت: اکوسیستم استارتاپی و دانش بنیان، علم را در عرصه عمل وارد کرده و می‌تواند مسیر توسعه را هموار کند بنابراین لازم است مسئولان از فعالان  اکوسیستم حمایت لازم را به عمل آورند.
حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان عصر امروز گفت: طی بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تعدادی واحد صنعتی در استان مرکزی، مشکلات این واحدها با حضور وزیر مربوطه در مجلس رسیدگی خواهد شد.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان با بیان اینکه هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان پس از سرکشی به حوزه‌ انتخابیه، کار خود را آغاز می‌کند، گفت: تلاش ما این است که گزارش تحقیق و تفحص را ظرف کمتر از 6 ماه نهایی کنیم.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 با اشاره به مصوبات جلسه امشب این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون مصوب کردند که سقف پرداختی حداکثری حقوق در دولت برای سال آینده 33 میلیون تومان باشد.
علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

کمیسیون صنایع و معادن برنامه ریزی جدی برای رفع مشکلات صنایع دارد

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بازدید اعضای این کمیسیون از ظرفیت ها، توانمندی ها و مشکلات پیش روی صنعتگران استان مرکزی گفت: از آنجا که استان مرکزی با لقب صنعتی بودن شناخته شده است؛ جایگاه قابل توجهی از این حیث در کشور دارد.
نماینده مردم شهرستان‌ های اهر و هریس در مجلس:

مجلس به دنبال جایگزینی ارز ۴۲۰۰ تومانی است

نماینده مردم شهرستان‌ های اهر و هریس در مجلس گفت: مجلس به دنبال جایگزینی ارز ۴۲۰۰ تومانی است تا بتواند بدون واسطه در معیشت اقشار آسیب‌پذیر اثرگذار باشد.
واعظی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است، اگر بخواهد در مسائل ریز اجرایی وارد شود یا سفر استانی بروند و به جای دولت تصمیم بگیرند و در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند به دنبال مسائل اجرایی بروند، پس اشتباه کردند که در مجلس رفته‌اند باید وارد کار اجرایی می‌شدند.
عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

شیوه مدیریتی اختاپوس در ایالات متحده/ افول امریکا

رحمت الله فیروزی پوربادی، گفت: آشوب های کنگره امریکا، نشان دهنده افول و نزول این کشور بوده و ابهت و اقتدار ظاهری را که به خود گرفته بودند، شکسته شد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه روز بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ این استان برگزار کننده ۴ انتخابات است، گفت: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامتی مردم جهت رای‌دهی، شعبه‌های انتخاباتی با توجه به شرایط کرونایی انتخاب می‌شود.
سومین طرح تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) با پیگیری سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی کلید خورد و این در حالی است که از آبان سالجاری، تحقیق و تفحص از کفش ملی و هلدینگ آتیه صبا از زیرمجموعه های شستا هم آغاز شده است.
رئیس مجلس با بیان اینکه مسؤولان اجرایی بدانند با ارائه اطلاعات ناقص نمی‌توان گرهی از مشکلات مردم باز کرد، گفت: دولت در اظهاراتش تاکید می‌کند معیشت مردم در اولویت است، اما در عمل لایحه بودجه با محوریت تقویت معیشت مردم نوشته نشده است.
رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کرد:

سیاست، منهای حزب بازی‌ها و دو قطبی‌های رایج چپ و راست

علی خضریان، گفت: علامه مصباح یزدی، سیاست را منهای حزب بازی‌ها و دو قطبی‌های رایج چپ و راست می دانست و در قالب کارآمدی اصلح بودن تعریف می کرد. ‏این دیدگاه منجر به تربیت ⁧‫جوانان‬⁩ و تشکیل ⁧‫جبهه انقلاب‬⁩ در چارچوب ⁧‫طرح ولایت‬⁩ گردید.