مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لایحه بودجه 1400، اختلاف دولت و مجلس

تعامل بین دولت و مجلس، خصوصاً در حوزه بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه تعامل بین مجلس و دولت وجود نداشته باشد، اجرای قانون بودجه با مشکل مواجه می‌شود و خسارت آن نیز متوجه مردم و کشور خواهد شد.
روحانی در آیین افتتاح ۶۱ طرح در مناطق آزاد تجاری:

لزوم حضور ویژه بخش خصوصی در صحنه / باید به وعده هایمان عمل کنیم

رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال ۹۸، ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است که معنای آن شکست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی است و نتوانستند جلوی ما را بگیرند.
عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس تهران بیان کرد: بعضی از نمایندگان دنبال جوسازی و عوام فریبی هستند و خیلی اطلاعات دقیقی ندارند و بیهوده اظهارنظر می‌کنند که دولت را به هر قیمتی تضعیف کنند.
با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه صورت خواهد گرفت:

ورود بخشی از مالیات اخذ شده از خانه های لوکس برای تامین مسکن مددجویان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که این کمیسیون تصویب کرد که دولت ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس را بابت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری کره خواستار اقدام فوری سئول برای استرداد دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی شد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه تخلفات متعددی از سوی اعضای شوراهای اسلامی کشور رخ داده، تأکید کرد که حفظ سلامت اعضای شوراها و نظارت بر عملکرد چهار ساله آن ها در اولویت قانون نویسی مجلس است.
احسان ارکانی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: استیضاح وزیر اقتصاد با توجه به اعتراضات شدید مردم و مشکلات اقتصادی نظیر بورس، بدترین رشد اقتصادی، ناکارآمدی بانکها و تورم بیسابقه با ۱۰۲ امضا تسلیم هیات رئیسه شد.

حسن شجاعی در این باره گفت: «حرف من این بود که اگر شما درست می‌گویید، پس راه امثال حاج قاسم درست نبوده و اگر امثال حاج قاسم نبودند ما باید منتظر راه‌اندازی بازارهای برده‌فروشی در ایران ازسوی داعش بودیم.»
دبیر شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد گفت: رسالت و هدف اصلی مناطق آزاد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تولید و پردازش کالا است و هرگونه تغییر در اجرای قوانین مالیاتی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد زمینه خروج فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران از این مناطق را فراهم خواهد کرد.
جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان بالای ۳ سال و رزمندگان بالای ۵۰ ماه جبهه و فرزندان شهدا بر اساس طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در صورت تصویب نهایی مستثنی از اجرای این قانون می‌شوند.
نیک بین در تذکر شفاهی:

بازرسان آژانس را اخراج کنید

نماینده مردم کاشمر گفت: در صورت عدم لغو تحریم‌ها باید دولت بازرسان آژانس را از کشور اخراج و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.