مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

از چرچیل نخست وزیر انگلستان در ایام جنگ جهانی دوم پرسیدند که آیا می دانستی فاتح جنگ خواهی شد؟ پاسخ داد با یک حادثه ساده پی بردم که جنگ را خواهیم برد.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمان وجود نیاز داخلی نباید مواد اولیه تولیدکنندگان صادر شود گفت: سیاست‌های دولت در قبال صادرات مواد اولیه اشتباه است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص تفکیک زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی از ریاست جمهوری، گفت: ماهیت انتخابات ریاست جمهوری سیاسی و ماهیت انتخابات شوراها صنفی و خدمت رسانی است، این دو انتخابات در کنار هم مطلوب نیست و زمان برگزاری آن باید از یکدیگر تفکیک شود.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، انتخاب‌های کنونی برای ریاست سازمان بورس را از چاله درآمدن و به چاه افتادن تشبیه کرد و گفت: صرفا داشتن تحصیلات مالی برای ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار کافی نیست.
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه مخالفان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دو گروه هستند که باید از هم تفکیک کرد، گفت: یک عده بر اساس نظرات کارشناسی مخالفند ولی منفعت‌طلبان که نانشان در این ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده، رسانه‌ها را علیه مجلس بسیج می‌کنند.
یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: مطالبات بورسی با هیاهو حل نمی‌شود. مشکلات مردم باید به صورت واقعی حل شود. هر چند که مردم گرفتار وضعیت متشنجی هستند اما به سهامداران توصیه می‌کنم که در این شرایط اندک صبر به خرج دهند. دولت برنامه ریزی‌هایی را تدارک دیده است.
گلرو در گفت‌وگو با پرسون؛

مجلس انقلابی در استیفای حق مردم مصمم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بازگشت آمریکا به برجام به خود این کشور مربوط است، گفت: تمام اقدامات لازم برای استیفای حقوق مردم ایران را انجام می دهیم.
دستیار ویژه رییس مجلس اخبار منتشره در مورد ملاقات‌های سفرای روسیه و چین با مقامات مجلس یازدهم را بزرگنمایی شده و هدفمند عنوان و خاطرنشان کرد: با کشورهای دوستی که در سختی‌ها در کنار مردم بزرگ ایران ایستاده‌اند بر مبنای دوستی، همکاری ‌و احترام متقابل رفتار می‌شود.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: تشویق‌های رئیس‌جمهور باعث شد که مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس کنند و در این شرایط دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه ۶ بهمن ۱۳۶۰ آمل، گفت: ما در مجلس مصمم هستیم ضمن رفع تبعیض ها از ظرفیت های این استان در برنامه هفتم توسعه استفاده کنیم.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از دولت انتظار می رود تا با بهره گیری از راهکارهای کارشناسی جلوی پایمال شدن اعتماد مردم به بازار سرمایه را گرفته و رضایت مردم را جلب کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم حذف یارانه پردرآمدها، از تلاش دولت برای افزایش قیمت گازوئیل در سال 1400 خبر داد و گفت: مجلس به این دلیل که این کار می‌تواند موجب بروز شوک به بازار شود مخالف است.
سیلی زدن علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس به ماجرای پر حاشیه‌ای بدل شده است که امروز هم پس لرزه های آن ادامه داشت. پلیس راهور اعلام کرده که شواهد کافی درباره سیلی زدن این نماینده به سرباز وجود دارد، باید دید که مجلس با این نماینده خود چگونه برخورد خواهد کرد؟