اتخاذ تدابیری برای تامین سوخت در زمستان

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که امروز در جلسه غیرعلنی مجلس چگونگی نحوه تامین سوخت در فصل سرد سال مورد بررسی قرار گرفت تا با هماهنگی بین دو وزارت نفت و نیرو شاهد قطعی گاز و برق نباشیم.

تصویر اتخاذ تدابیری برای تامین سوخت در زمستان

به گزارش سایت خبری پرسون، ولی‌الله فرزانه در توضیح جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به دلیل مصرف زیاد و شرایط جوی ناترازی برق در تابستان وجود دارد به طوری که در دولت قبل ۱۴ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم منتها در دولت جدید با تدابیر وزارت نیرو و علی‌رغم فشار وارد شده به صنایع، قطعی برق خانگی نداشتیم.

وی ادامه داد: اکنون در فصل زمستان ناترازی گاز داریم، به اضافه این‌که خطر قطعی برق برای نیروگاه‌ها هم وجود دارد لذا مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه غیرعلنی با حضور وزرای نفت و نیرو به این موضوع پرداخت تا هم هماهنگی بین وزارتخانه نفت و نیرو به وجود آید و هم این‌که تلنگری باشد تا زمستان امسال قطعی گاز و برق نداشته و از این شرایط عبور کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین در این جلسه بر لزوم اتخاذ تدابیری برای نیروگاه‌ها تاکید شد البته که آنها باید مازوت مصرف کنند که قسمتی از انرژی‌شان به این صورت تامین می‌شود؛ کمیسیون انرژی هم گزارشی ارائه کرد و در نهایت سعی شد که هماهنگی بین دو وزارت نفت و نیرو به وجود آید تا امسال قطعی گاز نداشته باشیم.

443892