مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

با تصویب کمیسیون تلفیق؛

یارانه نقدی 1400 دو برابر می‌شود

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که با مصوبه کمیسیون تلفیق یارانه نقدی سال آینده دو برابر خواهد شد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخاب رییس جدید سازمان بورس هشدار داد و گفت که این فرد باید سابقه تخصصی مدیریت بازار سرمایه، تحصیلات تخصصی در مقطع ارشد به بالا، جسارت در تصمیم‌گیری و سوابق سالم را دارا باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

وزارت "صمت" نظارت را رها کرده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون برای پاسخگویی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه تامین اجتماعی باید بدون هیچ چون و چرایی حق بیمه بیکاری بیمه‌شدگان متقاضی را پرداخت کند از آنها خواست تا هر نوع عدم‌همکاری این سازمان در این زمینه را به صورت مکتوب به این کمیسیون گزارش کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به این که برجام یکی از افتخارات دموکرات در حل بحران ایران محسوب می شود جو بایدن به راحتی این توافقنامه را کنار نخواهد گذاشت.
نماینده مجلس:

سرباز به من توهین کرد

اقدام عجیب نماینده مجلس در برخورد با یک سرباز پلیس راهور در تهران واکنش‌های شدید کاربران را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. امروز ویدئویی منتشر شد که نشان می داد خودرو علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس تلاش می کند وارد خط ویژه اتوبوس رانی شود اما با ممانعت سرباز پلیس راهور روبه رو می شود. در ادامه سرباز می گوید که از سوی این نماینده مجلس سیلی خورده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: سه نفر از نمایندگان اعم از آقایان عزیزی، حیدری و رضایی از طرف مجمع نمایندگان استان به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شدند.
عضو هیئت رییسه مجلس با بیان این که دولت صرفا 40 هزار میلیارد از بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخته، گفت: دولت باید 90 هزارمیلیارد تومان از بدهی خود را به تأمین اجتماعی در سال 1400 بپردازد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هرکدام از قوا وظایف و اختیاراتی دارند که قوه دیگر نباید در آن دخالت کند تا تداخلی پیش نیاید که منجر به بروز نگرانی شود.
در واکنش رحیمی‌ جهان‌آبادی به تجمع عده‌ای مقابل مجلس؛

رهبری نگفتند از سازمان بهداشت جهانی خارج شویم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع عده ای مقابل مجلس گفت که رهبری فقط ورود واکسن از دوکشور را منع کردند اما نگفتند از سازمان بهداشت جهانی خارج شویم و کلا واکسن وارد نکنیم و از کواکس هم خرید نکنیم.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نگاه مردم به بورس بلند مدت باشد، گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند، شرایط بازار سرمایه در بلندمدت به نفع کشور و مردم خواهد بود.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که متاسفانه در نگاه دستگاه های نظارتی بحث کنترل آلودگی هوا دورمانده و ما هیچ وقت در پی آن نبودیم که نقشه راه خود را تغییر داده و مسیر توسعه را به گونه ای طی کنیم که کمتر دچار این معضل شویم.
نماینده مردم یزد، اشکذر خواستار شد؛

تامین امنیت لوله‌های انتقال آب به یزد توسط وزارت کشور

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس، ضمن انتقاد از قطع برق سامانه انتقال آب به استان متبوعش در شرق اصفهان، از وزارت کشور خواست تا امنیت خط لوله انتقال آب به یزد را تامین کند.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو پرسون:

مسئولان به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم باشند

با وجود همه مواهب الهی که در کشور وجود دارد و با حضور دانشمندان و متفکرین کشور ،شأن و مقام مردم کشور بالاتر از این جایگاه است. بنابراین مسئولان باید آستین‌های همت خود را بالا زده و از معیشت مردم دفاع کنند و مشکلات معیشت مردم را حل نمایند.