مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به ارسال برخی گزارش‌ها درباره دریافت حقوق‌های بالا به مجلس، برخی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی شده‌اند که بعد از تصویب در کمیسیون برنامه، بودجه و همچنین صحن علنی، هیئتی برای انجام آن انتخاب خواهد شد.
ورود مجلس به انتصاب مقامات دوتابعیتی؛

آیا مدیران با تابعیت مضاعف محکوم می‌شوند؟

بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به دلیل استفاده از عبارات موهن به منتقدان صورت گرفت؛

شکایت 37 نماینده از روحانی + متن

37 نفر از نمایندگان مجلس در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شکایتی را در مورد رئیس جمهور به خاطر به کار بردن عبارات توهین آمیز در باره منتقدان و همچنین عدم رعایت شئونات و ... در مجلس طرح کردند.
مجلس شورای اسلامی سرانجام پس از سه ماه کش و قوس درباره لایحه بودجه سال آینده کل کشور؛ از فردا یکشنبه در دو نوبت صبح و عصر جزئیات این لایحه اصلاحی را به بررسی نهایی می‌گذارد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی:

دولت اصرار دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی با رانت به افراد خاصی تعلق می گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی با رانت تنها به افرادی خاص و معدود تعلق می‌گیرد، گفت: یارانه ارز دولتی باید به انتهای چرخه تولید اختصاص یابد.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه همه اقدامات نمایندگان در صحن و کمیسیون باید شفاف باشد گفت: شفافیت آرای نمایندگان باید باشد اما ضمانت آزادگی هم باید وجود داشته باشد.
امیرآبادی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق مطرح کرد:

اتمام حجت مجلس با دولت/ کالاهای اساسی در سال آینده نباید گران شود

عضو کمیسیون تلفیق و هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پیش از این دولت مدعی بود اگر ارز ترجیحی حذف شود کالاهای اساسی گران خواهد شد، گفت: لذا مجلس در تعامل با دولت تصمیم گرفت فعلا این ارز حذف نشود اما در مقابل دولت هم باید به حرف خود یعنی اینکه کالاهای اساسی در ۱۴۰۰ گران نمی شود پایبند باشد و مجلس قطعا این مسئله را پیگیری خواهد کرد.
از سوی رییس‌جمهوری صورت گرفت؛

ابلاغ یک قانون مصوب مجلس برای اجرا

رییس‌جمهوری قانون الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به قوه قضائیه و وزارت دادگستری ابلاغ کرد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به مسئله مهم حقوق بازنشستگان و کارمندان در لایحه بودجه 1400 تاکید کرد: در افزایش دستمزد و حقوق باید عدالت را رعایت کنیم و این وظیفه مهم ما در پیشگاه مردم و خداوند است.
یک نماینده مجلس گفت: هیچ واکسنی نه در مجلس، نه درمانگاه مجلس یا بیمارستان خاصی برای تزریق نمایندگان وجود ندارد، اطلاعی ندارم که شاید نماینده‌ای در حوزه انتخابیه یا شهرش این واکسن را دریافت کرده یا نه، اما در مجلس و به صورت خاص برای نمایندگان همچین سهمیه قائل شده باشند صحت ندارد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که خارج شدن از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در چارچوب برجام انجام می شود، البته طرف های برجام تا ۵ اسفند فرصت دارند تا تحریم ها را لغو کرده و به تعهداتشان عمل کنند.