بررسی اتهام دریافت رشوه از سوی نمایندگان/جلسه رئیس شورای ائمه جمعه و نمایندگان شاکی

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات نماینده میانه مبنی بر ادعای اتهام دریافت رشوه از سوی نمایندگان که آن را به نقل از ائمه جمعه یکی از شهرستان‌ها مطرح کرد گفت: رسیدگی به این موضوع را از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواستار هستیم.
تصویر بررسی اتهام دریافت رشوه از سوی نمایندگان/جلسه رئیس شورای ائمه جمعه و نمایندگان شاکی

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکری گفت که یکی از امامان جمعه شهرستان آذربایجان شرقی در اتهامی ناروا تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی را رشوه‌بگیر ایران خودرو اعلام کرده است؛ این‌گونه کلی‌گویی بدون ارائه مدرک و تسری آن‌ به همه نمایندگان وجاهت شرعی و عقلی ندارد و پذیرفتنی نیست چه برسد به این‌که بخواهد فردی در کسوت امام جماعت آن را بیان کند.

وی افزود: بسیاری از علما و ائمه جمعه مدافع آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب هستند و حساب آن‌ها جداست، از تریبون مجلس شورای اسلامی به این امام جمعه توصیه می‌کنم که استغفار کرده و از نمایندگان و مردم عذرخواهی کند.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به این موضوع رسیدگی کند؛ بعد از آن ما جلسه مشترکی با رئیس شورای ائمه جمعه و نمایندگان شاکی داریم و به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

در جلسه علنی روز گذشته نیز حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری شفاهی گفت: یکی از ائمه محترم جمعه از تریبونی که باید ناشر عدل و تقوا باشد، اتهاماتی را متوجه تمام نمایندگان مجلس کرده است، اگرچه امیدوارم اصل این خبر صحت نداشته باشد، اما اتهام رشوه گیری به نمایندگان زیبنده نیست، این در حالی است که ما به ائمه جمعه ارادت داریم و امیدوارم این سهو الّسان باشد و از سوی یک نفر صادر شده باشد، اما حفظ حرمت مومن واجب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: باید در اظهارنظر دقت کرد و هر خبری را به عنوان خبر قطعی اعلام نکرد، لذا امیدوارم هر چه سریعتر این اظهارنظر اصلاح شود و دیگر چنین مواردی از تریبون مقدس نماز جمعه مطرح نشود.

* طرح این مباحث علیه ساحت مجلس کار نامناسبی بود

در ادامه جلسه روز یکشنبه که علی نیکزاد ریاست آن را برعهده داشت در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: طرح این مباحث علیه ساحت مجلس کار نامناسبی بود. در ابتدای مجلس یازدهم و پس از چندین بار دیگر مقام معظم رهبری به مجلس عنوان انقلابی دادند و همه تلاش ما این است که این مجلس انقلابی بماند، لذا توصیه می کنم اولاً در اظهارنظرها خود جمع نبندند و تحقیق کنند و بدانند تریبون نماز جمعه بسیار مقدس است و نباید در آنجا بی تقوایی شود.

*واکنش «حسینی» به اظهارات امام جمعه یکی از شهرستان‌ها

همچنین مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این روز در تذکر شفاهی خود گفت: اخیراً امام جمعه یکی از شهرستان‌ها در جمع مردم تمام نمایندگان مجلس را متهم به رشوه خواری کرده و گفته که همه نمایندگان رشوه گیر ایران خودرو هستند.

وی افزود: این تهمت زنی و حرمت شکنی نه تنها یک بی تقوایی محض و اهانت آشکار به ساحت منتخبین مردم است بلکه با بدیهی‌ترین اصول اخلاق و منطق و عقلانیت مغایرت دارد.

نماینده میانه اظهار کرد : هیچ انسان خداترس و با ایمانی کل یک مجموعه را مورد افترا قرار نمی‌دهد. از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه می‌خواهیم با نظارت موثر و مستمر نگذارد بعضی از افراد با بدزبانی مرز‌های اخلاق را زیرپا بگذارند و به جای تقوای الهی درس عبور از خطوط قرمز به مردم بدهند.

حسینی گفت: ضمن احترام به محضر قاطبه امامان جمعه باید تأکید کنیم متأسفانه برخی از ائمه جمعه با دخالت‌های غیرکارشناسی و غیرسازنده و اظهارنظر‌های غیرمسئولانه نه تنها در حل مشکلات نقشی ایفا نمی‌کنند بلکه به آن می‌افزایند و در خطابه‌های خود حد و مرزی را محترم نمی‌شمارند؛ بنابراین ضروری است شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این مسئله را به طور جدی تحت مدیریت و کنترل قرار دهد.

460267