مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

غریب‌آبادی در واکنش به توییت سید نظام‌الدین موسوی؛

کسی حق ندارد از مصوبه مجلس کوتاه بیاید/ تمدید یا استمهال در کار نیست

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در مذاکرات روز یکشنبه سازمان انرژی اتمی با مدیرکل آژانس حضور داشته است درباره تفاهم اخیر ایران برای مهلت سه ماهه به آژانس در راستای دسترسی های ضروری توضیح داد.
رئیس مجمع نمایندگان استان:

آقای روحانی قرنطینه خوزستان را تایید کنید

سیدکریم حسینی گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تعطیلی دو هفته‌ای و قرنطینه استان خوزستان را تایید کند؛ در این زمینه با معاون رئیس جمهور نیز صحبت شده تا این مساله را پیگیری کند.
دولت با استناد به اطلاعیه کاملاً گنگ و نامفهوم و بدون پرداختن به تبعات احتمالی آن، اقدام به برداشت 70 میلیون ریال معادل نیمی از ارزش سهام سهامداران سهام عدالت از حساب آنها در ازاء 5 میلیون ریال کسری برداشت دولت از محل سود سهام اوراق سهام صادره شده کرده است که مجموع رقم برداشت شده حدود 600 هزار میلیارد تومان از جیب سهامداران است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

صنایع شهرستان بروجرد نیاز فوری به تسهیلات و تجهیزات دارند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع بروجرد نیاز فوری به حمایت های مالی و تجهیزاتی وزارت صمت و کار دارد. صد ها کارگر بی کار و تعداد بسیاری از کارخانه داران به ورشکستگی کامل رسیده اند.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد که به دلیل در اختیار نداشتن مستندات کافی درباره ماجرای سیلی زدن عنابستانی، نماینده سبزوار به سرباز راهور، نتیجه این پرونده پس از اعلام نظر دستگاه قضایی مشخص می‌شود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی:

منطقه صنعتی الیگودرز تا پایان سال ۱۴۰۰ در دو فاز افتتاح خواهد شد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه ملی منطقه صنعتی الیگودرز جزئی از برنامه توسعه لرستان تاپایان سال ۱۴۰۰ در دو فاز اختصاصی صنعت و آموزش تاسیس خواهد شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های عمرانی و فرهنگی کوهدشت و رومشکان در سال ۱۴۰۰ با هدف پیشبرد برنامه توسعه کوهدشت و رومشکان تاسیس خواهند شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه فعلی بودجه مطلوب مجلس نیست، گفت: دولت یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و ما نیز از بخشی از اصلاحات خود چشم‌ پوشی کردیم تا اختلافات مانع حل مشکلات مردم نشود.
کلیات طرح شفافیت آرا با وجود ۱۵۳ رای مخالف از ۲۳۴ رای حاضر تصویب نشد، طرحی که برای تصویب مطابق قانون به دو سوم رای موافق نیاز داشت.با این حال به درخواست حداقل ۵۰ نماینده و بر اساس ماده ۱۳۰ همان آیین نامه ، این موضوع که طرح مزبور مجددا به شور گذاشته شود یا خیر به رای گذاشته شد و این بار با ۱۸۷ رای موافق در مقابل تنها ۳۸ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع مورد توجه قرار گرفت . به این ترتیب مجلس مجددا این طرح را به شور خواهد گذاشت.