نیک بین:

بدون قدرت قانونگذاری باید فاتحه مجلس را خواند

نماینده کاشمر گفت که اگر قدرت قانونگذاری از مجلس گرفته شود باید فاتحه مجلس را خواند.

تصویر بدون قدرت قانونگذاری باید فاتحه مجلس را خواند

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در اخطار و تذکری با بیان این‌که «باید از مسیر مولدسازی ملک جدید و احسن متولد شده و شغل جدید اتقن نه سقط و اتلاف و افساد آن رخ دهد» ابراز عقیده کرد: این مسیری که سران قوا در پیش گرفته‌اند راه سقط است نه تولد. هیأت رئیسه مجلس نگذارد سران قوا قدرت قانون‌گذاری را از مجلس بگیرند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «ما موافق با فروش اموال مازاد هستیم که قانون مجلس است» در عین حال ابراز عقیده کرد: اما این‌که این کار در یک هیأت خاصی با مصونیت قضایی انجام شود عین فساد است. برای فروش اموال قانون بگذارید و به صورت شفاف اعلام کنید و هر ملک که می‌خواهید بفروشید در همان محل ملک، مدت یک ماه یا دو ماه بنر زده شده کاربری و تراکم و امثالهم مشخص شود. این روند را طی فرآیندی در یک رسانه خاص و مشهور و از پیش تعیین شده اعلام عمومی کرده و بعد مزایده انجام شود نه این‌که در یک رسانه غیرمشهور و غیرمرتبط با درج یک آگهی کوچک یک ملک چند میلیاردی به میزان چند میلیون تومان فروخته شود؛ گاهی فکر می‌کنم این مزایده‌ها در واقع یک نوع مناقصه است. زمین‌های دریاکنار نشان دهنده وضعیتی است که معلوم نیست با چه نوع و فرمولی مزایده و فروخته شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد هیات ۷ نفره با شرایط خاص که مصونیت قضایی نیز داشته باشد، مخالف بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی است؛ چون تشکیلات غیرضرور در کشور ایجاد شده است. اگر سران قوا هم می خواهند کاری انجام دهند برای حوزه خودرو تصمیم‌گیری کرده و مثلا اعلام کنند از فردا ۱۰۰ هزار خودرو وارد می شود کاری که با آن هیچ ارزی هم خارج نمی شود. همچنین بگویند هر کسی می‌خواهد خودرو وارد کند ارز خود را از بیرون تامین کند. این وضعیت امنیت روحی و روانی برای کشور ایجاد کرده و کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی را به دنبال دارد البته باید شرط نیز بگذارند که از محل فروش خودرو فقط باید در حوزه اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

نیک بین در پایان تاکید کرد: اگر قدرت قانونگذاری از مجلس گرفته شود باید فاتحه مجلس را خواند؛ لذا هیأت رئیسه مجلس شأن و جایگاه مجلس را حفظ کند.

460459