مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند: تعرفه جریمه‌های رانندگی درسال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد افزایش یابد.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی؛

به دنبال حذف کنکور هستیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس به‌دنبال حذف کنکور است گفت: ورود به دانشگاه‌ها باید راحت‌تر شود.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

موفقیت چشمگیر ایران در رقابت جهانی مبارزه با کرونا

در این رقابت بسیار گسترده و عمیق برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ که جامعه جهانی را تهدید کرده است، ایران توانسته هم به لحاظ جانی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اقتصادی در این رقابت علمی برای دستیابی به واکسن و ایمن سازی مردم در مقابل این بیماری که هنوز درمان قاطعی برای آن شناخته نشده است، موفق عمل کند.
کنایه نایب رئیس مجلس به برخی وزرا:

به جای توئیت به کارکرد خودتان عنایت داشته باشید

نایب رئیس مجلس با اشاره به پیام های توئیتی برخی وزرا در حمایت از مردم و ارزانی گفت: دغدغه مجلس تحقق فرامین رهبری و ارزانی اجناس مورد نیاز مردم است، وزرا به جای توئیت کردن به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند.
در هفتمین نشست علنی بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش درآمدی تبصره های ۷، ۸ و ۹ مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت که به مطالبی چون عوارض و حقوق ورودی گمرکی کالاها از جمله موبایل های گران قیمت پرداخته شد.
قالیباف در پاسخ به تذکر جلال زاده مبنی بر این که روحانی قوانین مجلس را کوچک می شمارد؛

از اجرای قانون عقب نشینی نمی کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه رئیس جمهور قانون را کوچک شمرده و مجلس را تهدید می کند، گفت: اجرای فرامین حضرت آقا و رهنمودهای ایشان مبنی بر تفاهم و وحدت هم جزو وظایف ماست و مجلس هم حتماً از قانون عقب نشینی نخواهد کرد.
قالیباف با اشاره به لغو نظارت‌های پروتکلی؛

قفل تحریم‌ها تنها با اتحاد مردم شکسته می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو نظارت‌های پروتکلی از صبح سه شنبه گفت که قفل تحریم‌ها هم با اتحاد مردم ایران شکسته خواهد شد.‌
از ماجرای چالش آفرینی وزیر برای مدیریت پالایشگاه تا فضای خاکستری کرسنت؛

زنگنه بجای حمله، پشت پرده ها را توضیح دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی گفت: زنگنه باید بجای حمله به پالایشگاه ستاره خلیج فارس درباره پروژه‌های سیراف، قرارداد کرسنت، قطع ارتباط با ترکمنستان، قرارداد با توتال، لغو قرارداد با پاکستان و افت گاز در پارس جنوبی توضیح دهد.
رئیس کمیسیون صنایع گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی هزینه هایی برای دولت آینده تراشیده شده است که منابع تامین درآمد آن مشخص نیست، چرا باید دولت همه چیز را به دولت بعد حواله کند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای بر خنثی‌سازی تحریم‌ها با نگاه به داشته‌های خودی و عدم توجه به رجزخوانی‌های پوشالی بیرون از مرز‌ها تاکید کردند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: خبر گران کردن تعرفه اینترنت از سوی مجلس کذب است.
عزت الله اکبری تالارپشتی؛

چرا اقتصاد کشور درهم مدیریت می شود؟

رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به درهم بودن لایحه بودجه پیشنهادی دولت گفت: متاسفانه اگر انجام کار بستن بودجه. به یک فرد غیر مجرب داده میشد بودجه بهتر بسته می شد، دولت در لایحه پیشنهادی همه چیز را به دولت بعد حواله کرده است. چرا باید انقدر سنتی با لایحه برخورد شود؟ چرا اقتصاد کشور درهم مدیریت می شود؟
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی:

لرستان به استان پروژه های نیمه تمام تبدیل شده است

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان به استان پروژه های نیمه تمام و طرح های خیالی روی کاغذ تبدیل شده است. وزارت نیرو، کار، ورزش و بهداشت توجهی به لرستان و مردم این استان ندارند.