مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

دهمین جلسه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در حالی آغاز شد که نمایندگان احتمالا امروز بررسی بخش‌های درآمدی لایحه را به پایان برسانند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نوشت: دستور بایدن برای حمله به نیروهای بومی مبارزه کننده با ‎داعش، نشان داد که کاخ سفید با اعمال سیاست دوگانه در استفاده از تروریسم، دوست داعش می‌ماند.
فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز، مبلغ در نظر گرفته شده برای ارز، استفاده از فروش اوراق، تعلل در بحث مالیات‌ها، اشتغال، کم توجهی به مردم مناطق محروم، عدالت‌خواهی، توجه به مسائل بازنشستگان و عدم شفافیت، مطالب و مسائلی بود که مجلس به آن توجه داشت. از این رو به تشخیص مجلس شورای اسلامی لایحه دولت غیر واقعی است.
نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند ماهانه معادل دو درصد از یک‌‌دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و بیمه را از حساب‌های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
نمایندگان مجلس دولت را مکلف به تخصیص یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی به متولدین سال ۱۴۰۰ جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس کردند.
رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس با اشاره به درز نامه های محرمانه ایران به آژانس بین المللی اتمی گفت: شفاف سازی و استفاده از ابزار های حقوقی بین المللی برای مقابله با انتشار اخبار دروغ و تحریف آلود می تواند جلوی این روند نادرست را بگیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت برای برداشت از جیب مردم و بخش خصوصی برای بودجه سال آینده اظهار داشت: فعلا جای آن نیست که از جیب مردم و بخش خصوصی برداشت شود.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه بحث لزوم تعطیلی و قرنطینه خوزستان یک موضوع سیاسی نیست، گفت: نسبت به تصویب تعطیلی و قرنطینه خوزستان در ستاد ملی مقابله با کرونا، چندان امیدی نداریم‌.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (شنبه) مصوب کردند افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به تسویه اقساط خود اقدام نکنند مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه عمومی اعزام ‌شوند.
نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

وعده بیمه شدن کولبران در حد حرف باقی مانده است/ کولبری جرم نیست

سنندج و دیواندره و کامیاران گفت: مسئولان بارها وعده بیمه شدن کولبران را داده اند ولی تا این لحظه این سخنان در حد حرف باقیمانده است، از سوی دیگر هنوز برخی کولبری را جرم می دانند در حالی که این کار با استناد به فرمایشات رهبری جرم نیست و باید کولبران را سازماندهی کنیم.
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بابیان‌اینکه اگر شغل نبودن وکالت به این معنا است که قوه قضاییه نمی‌تواند مرکز وکلا داشته باشد، امر اشتباهی است تاکیدکرد که نظر مجلس این است که وکالت باید از انحصار جمعی خاص خارج شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دست اندازی دولت به صندوق توسعه ملی کاش یافت یعنی از ۷۵ به حدود ۳۲/۶ کاهش پیدا کرد و همچنین میزان تعداد بشکه قابل فروش هم تعدیل پیدا کرد و از سوی دیگر قیمت دلار هم به قیمت واقعی خود نزدیک شد.
انتقاد سلیمی از استنکاف دولت از اجرایی شدن قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته؛

دولت به خودش مجوز انجام هرگونه کاری را می دهد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از استنکاف دولت از اجرایی شدن قانون منع به کارگیری مدیران بازنشستگان انتقاد کرد.