تصمیم‌گیری‌ها باید منطبق بر عقلانیت باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی بر وحدت و همدلی و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: مبانی انقلاب اسلامی مردم بوده و هر تصمیمی که برای حل مشکلات مردم گرفته شود باید شجاعانه و منطبق بر عقلانیت انجام گیرد.
تصویر تصمیم‌گیری‌ها باید منطبق بر عقلانیت باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف در نشستی با نمایندگان استان اذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران و فعالان اقتصادی استان در تبریز، افزود: انقلاب اسلامی به ما ثابت کرد که با تکیه بر توان و ظرفیت مردم می توان موانع سخت را از سر راه برداشت و به پیروزی رسید و این درسی است که ما از امام خمینی (ره) گرفتیم، بزرگ مردی که جز برای خدا حرفی نزد و جز برای خدا گامی بر نداشت.

قالیباف تصریح کرد: در این شب ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید می‌کنم همه ظرفیت ها و امکانات در کشور وجود دارد و ما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق و علمی، در طول اجرای برنامه هفتم توسعه کشور را به شرایط ثبات اقتصادی برسانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی آموزه مهمی برای ما دارد افزود: هرگاه بر توان و ظرفیت داخلی اعتماد کردیم توانستیم با عقلانیت انقلابی از سختی ها عبور کنیم و این همان رمز مهم پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به موارد مطرح شده توسط نمایندگان و فعالان اقتصادی در خصوص رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم‌ افزود: ما در کشورمان باید تولید ثروت کنیم تا سرمایه گذاری اتفاق بیفتد و تا وقتی این اتفاق نیفتد نمی توانیم سرمایه گذاری داشته باشیم و نتیجه آن این می شود که ما امروز در منحصر به فرد ترین جای دنیا ایستاده ایم و اگر در همه حوزه ها درست حرکت کنیم مشکلات حل و درآمد کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت قانون در موضوع اصل ۴۴، گفت: طبق قانون باید ۷۰ درصد منابع حاصل از اصل ۴۴ صرف سرمایه گذاری شود اما متاسفانه درست عمل نمی شود و اگر درست عمل شود مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی افزود: ما باید خرید خدمت انجام دهیم نه تولید خدمات و این کار نیاز به تصمیم گیری دارد و به امید خدا ما این را در مجلس یازدهم که ان شاءالله انقلابی است بتوانیم حل کنیم.

رئیس قوه مقننه افزود: اگر در انجام کارها دقت کنیم و توجه خود را در انجام‌ مسوولیت به کار گیریم این کشور در طول برنامه هفتم می تواند به ثبات اقتصادی برسد.

منبع: ایسنا

462184