مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، امضای قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین را اهرم فشاری بر کشورهای غربی دانست و گفت: بعد از امضای این سند بود که تلاش‌های بیشتری برای بازگشت آمریکا به برجام مشاهده شد.
رئیس مجلس اظهار داشت: مجلس توانسته است خواسته‌ها و ارادۀ مردم را محقق کند و با استفاده از ظرفیت‌های مغفول‌ماندۀ قانونی خود، قدرت قوۀ مقننه را احیا کند؛ فارغ از حواشی و جنجال‌ها، مجلس یازدهم آمادۀ برداشتن گام‌های بلندتری است
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی:

تولیدات فناورانه اولویت تولید در کشور باشد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با تأکید بر اینکه بهتر است تولیدات فناورانه در کشور در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: تولیدات فناورانه با کمترین امکانات و حمایت‌ها می‌تواند وارد بازار شود.

مشاور رئیس مجلس دهم گفت: چینی‌ها عنوان کرده بودند حاضر نیستند با دولت ایران به خاطر رفتارش پس از برجام مذاکره کنند، اما آمادگی خود را برای مذاکره با مجموعه نظام اعلام داشتند و علی لاریجانی برای انجام مذاکره با چین حکم گرفت.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس؛

مافیا و فرصت‌طلبان درصدد مصادره کردن کارخانجات و اراضی گیلان هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حدود 30 تا 40 درصد کارخانجات گیلان فعال هستند افزود: برخی از کارخانجات گیلانی تعطیل شدند و برخی هم در مرز تعطیلی هستند و به بیان اینکه مافیا و فرصت‌طلبان چشم طمع دوخته‌اند و درصدد مصادره کردن کارخانجات و اراضی استان هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

تأثیر ارزهای دیجیتال بر دور زدن تحریم‌ها

بحث ارز دیجیتال یک موضوع چند جانبه است که از لحاظ اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت است. اگر چه ممکن است ایرادات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما در دور زدن تحریم‌ها می‌تواند مؤثر باشد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به سالگرد ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نوشت که جمهوری اسلامی⁩ یعنی پایان دوران اِشغال و کودتا و وابستگی به پشتوانۀ قدرت مردم.

هر یک از وزرای کابینه دولت برای نشستن بر کرسی وزارت در گام اول نیازمند تایید سوابق و برنامه های خود از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اخذ رای اعتماد از مجلس هستند که در ادامه کار نیز عملکرد آنها مورد نظارت نمایندگان قرار می گیرد.
در جلسه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی لایحه تشکیل دادگاه دریایی تصویب و تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۰ تعیین شد.
زهره الهیان در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ضعف‌های دولت روحانی در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی

اگر مروری بر کارنامه دولت آقای روحانی داشته باشیم می‌بینیم که متأسفانه بعضاً عزت ملت ایران و پیگیری و دفاع قاطعانه از حقوق ملت ایران انجام نشده و گاهاً موضع جمهوری اسلامی ایران در محافل بین‌المللی آنچه که مد نظر حضرت امام است یعنی پرهیز از تحقیر ملت ایران و دفاع از حقوق حقه ملت ایران، نبود. به همان نسبت که در دیپلماسی سیاسی ضعیف عمل کردیم در دیپلماسی اقتصادی نیز توفیقات جدی حاصل نشد که این ناشی از عدم رفع تحریم‌ها، عدم اعتماد سرمایه‌گذار خارجی به ثبات شرایط اقتصادی و امتناع از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان کشور بود.
نماینده اهواز در مجلس معتقد است که دولت کم کار است. او می‌گوید رئیس جمهور باید از خودش ایثارگری نشان دهد و بیشتر در بین مردم حضور داشته باشد، چون بالاخره بیماری کرونا هست و مرگ هم حق است، ولی اینکه رییس جمهور مردم را دعوت به مقاومت می‌کند و خودش از خیلی از چالش‌ها دوری می‌کند در بین مردم باعث بی‌اعتمادی شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با پرسون:

شروع واکسیناسیون ملی از خردادماه/ کیفیت را فدای زمان نمی‌کنیم

واکسیناسیون ملی از اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه آغاز خواهد شد. خط‌های تولید، انجام آزمایش‌های بالینی، دریافت مجوزات و ... همگی پروسه‌های زمان‌بری هستند و این‌گونه نیست که اگر زمان را کم‌تر کنیم محصول بهتری داشته باشیم و می‌توانیم خدمات بهتر را به جامعه ارائه دهیم بلکه باید پروسه‌های مورد نیاز به طور کامل طی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش وام ازدواج توسط مجلس نوشت که بخش مهمی از اعتبارات خرج وام دادن به نور چشمی ها و ابر بدهکاران بانکی می شد و به مردم می گفتند بودجه نداریم.
محرومیت کشاورزان گیلانی از حمایت‌های بیمه‌ای و سایر تسهیلات موضوع جدیدی نیست و از دیرباز چنین بوده و هست اما تعجب‌برانگیز این است که چرا نمایندگان استانی با چنین موقعیت استراتژیک باید در کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس غایب باشند.
رحیم زارع در گفت‌وگو با پرسون:

نقطه قوت مجلس شورای اسلامی هماهنگی است

مجلس شورای اسلامی فعلی یک نقطه قوت دارد و آن هم هماهنگی مجلس است. در ادبیات مدیریتی می‌گوییم اصل هماهنگی جان یک سازمان است. خوشبختانه این هماهنگی مجلس روز به روز در تصمیم گیری‌ها، مصوبات و نشست‌ها رو به ارتقا و ترقی است.
نایب رییس اول مجلس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ و تاثیر مخرب وعده های بی‌عمل در اعتماد عمومی، از جریان ها و شخصیت‌های فعال در انتخابات خواست، بازی و فریب مذاکره و یا عدم مذاکره را از دستور کار خارج کرده و آن را خط قرمز این دوره از انتخابات بدانند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: همین آقای کدخدایی در مصاحبه قبلی خود مطرح کرده بود که رد صلاحیت‌ها در انتخابات حضور پیدا نکنند اما اکنون یک درجه تخفیف دادند و حتما آقای احمدی‌نژاد را تایید می‌کنند زیرا ایشان هیچ مشکلی ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره همکاری راهبردی ایران و چین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های بی‌تأثیر کردن تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران این است که ما با قدرت‌ها و کشورهای بزرگ ارتباط بلندمدت و با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای منطقه در ابعاد وسیع و گسترده تعاملات اقتصادی داشته باشیم.