مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

علی پور از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد؛

دیوار کوتاه مردم و زبان دراز مسئولین

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با انتقاد از نحوه پاسخگویی وزیر‌ جهاد کشاورزی در جلسه امروز مجلس گفت: ایشان امروز به نحوی صحبت کردند که مردم بدهکار دولت شدند و ظاهراً مردم مسئول گرانی ها و افزایش قیمت مرغ هستند و دولت اطلاعی از گرانی های اخیر ندارد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کلیه فعالیت‌هایی که در حوزه تولید واردات و صادرات در کشور انجام می‌شود باید در سامانه‌های مربوطه وارد شود و سامانه جامع تجارت باید مبنای عملیات اقتصادی در کشور باشد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مشروط تأیید شدن لوایح CFT و پالرمو قطعاً زمینه سوء استفاده دولت را فراهم می‌کند، گفت: در این لحظات خطیر و حساس مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه انقلابی و قانونی خود را به درستی انجام دهند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات غیرکارشناسی رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قانون انتزاع عامل هرج و مرج در بازار مرغ شد.
نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: 3460 واحد مرغداری نهاده‌های دامی را با وجود دریافت نهاده با ارز 4200 تومانی از تحویل مرغ کشتارشده به بازار خودداری کرده و یا احتکار کردند.
سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفـت:‌ با مصوبه کیمسیون آئین‌نامه صدور توصیه‌نامه از سوی نمایندگان برای خود و بستگان درجه یک‌شان برای گرفتن تسهیلات و یا استخدام و امثال این موارد ممنوع شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبری در انتخاب شعار سال هدفی دارند و هدف عمده ایشان این است که کشور چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ اقتصادی قوی شود؛ تا بتوانیم مسائل و مشکلات در عرصه های مختلف را حل کنیم. 
نماینده مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها و جامعه طرح مجلس را بد برداشت کرده اند، بیان کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که یک زمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح احساس نیاز بیش از اندازه سرباز را دارد یعنی برای یک رشته در یک مقطع زمانی نیاز بیش از حد نیرو را دارد در آن زمان سربازی می‌تواند اجباری شود.
رییس پلیس راهور ناجا در تشریح آخرین وضعیت ماجرای شکایت از نماینده مجلسی که با سرباز راهور درگیر شده بود، گفت که کیفرخواست این فرد به زودی صادر می‌شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه گفت: در سال جاری شاهد اقدام خوبی از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستیم که افزایش حقوق بازنشستگان بسیار به موقع و بدون تأخیر از ابتدای سال انجام می‌شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس از تأخیر در پرداخت هزینه‌های جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شریعتمداری باید در خصوص ماهها انتظار مردم برای پرداخت هزینه درمان به مجلس پاسخگو باشد و سازمان را ملزم کند تا هرینه درمان زودتر پرداخت شود.
طغیانی در تشریح برگزاری جلسه تنظیم بازار ؛

رزم‌حسینی کرونا گرفت نیامد / خاوازی خلف وعده

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی در کمیسیون اقتصادی، گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تنظیم بازار روز سه‌شنبه در صحن علنی قرائت می‌شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از سفر هفته آینده وزیر امور خارجه ⁧‫روسیه‬⁩ به ایران خبر داد و گفت که راهبرد ایران برای شکست فشار اقتصادی غرب ادامه می‌یابد.
رییس مجلس شورای اسلامی موضوعات اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها را دو اولویت مهم مجلس در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: این موارد ملاک اصلی عمل مجلس خواهد بود و ما به طور شفاف گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه خواهیم کرد.