مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پرسون:

ارز 4200 تومانی عامل اصلی افزایش تورم

با وجود اختصاص ارز ترجیحی متأسفانه بهای کالای اساسی در حال افزایش است به خصوص در سال ۹۹ که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش تورم نقطه به نقطه خوراکی و آشامیدنی داشته‌ایم. بخش اعظم این افزایش تورم متأثر از کالاهایی است که با ارز ترجیحی تولید شدند یعنی نهاده‌های اولیه آن‌ها با ارز ترجیحی وارد شده و بعد به شکل محصول نهایی در بازار توزیع شدند.
نماینده تهران گفت: شعار امسال چند راهبرد اساسی و مهم را در قالب یک شعار در بر دارد و در این راستا، تولید ملی بدون تحقق زیرساخت‌های لازم آن محقق نخواهد شد.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه سوءمدیریت وزیر جهاد کشاورزی به احتکار مرغ توسط عده‌ای و از طرفی دیگر منتج به رانت واردات مرغ برای عده‌ای دیگر شده است، نوشت: او باید در مجلس پاسخگوی آنها باشد.
رئیس مجلس اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه مردم ایران را مصداق بارز تروریسم اقتصادی دانست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان کسی که دو سال در این زمینه کار کرده با آگاهی می‌گویم که تصویب دو لایحه CFT و پالرمو که دو لایحه از چهار لایحه مربوط به FATF هستند، یک ضرورت قطعی است.
نماینده مردم دامغان گفت: دولت، اقتصاد کشور را به رفتارهای روسای جمهور آمریکا گره زده است. بایدن عطسه می‌کرد قیمت دلار بالا و پائین می‌رفت که این امر موجب نابسامانی شدید در اقتصاد کشور شد و هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به ورود در بازار اقتصاد ایران نبود.
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: طرح اصلاح سربازی اجباری، ترکیبی از اختیاری و حرفه‌ای شدن است که حقوق و مزایای مکفی را سربازان دریافت می‌کنند.
بیگی نژاد در گفت‌و‌گو با پرسون؛

کسری بودجه، مانعی برای افزایش یارانه ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: طرح مجلس در خصوص ارائه بن کارت برای تأمین کالاهای اساسی محقق نشد؛ اما دولت با یارانه معیشتی کرونا به برخی خانواده‌ها کمک کرد.
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.
نمایندگان مجلس یازدهم در ۱۰ ماه اول فعالیت خود، شش مورد تحقیق و تفحص را در صحن علنی به تصویب رساندند و ۹ مورد سوال از وزرا را نیز در صحن مجلس مطرح کردند.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس:

مردم باید سفرهای خود را به گیلان را محدود کنند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه علیرغم قرمز نبودن شهرهای شمالی، مردم باید سفرهای خود به این منطقه را محدود کنند، گفت: شهروندان استان‌های شمالی مهمان‌نواز بوده و قطعا در شرایطی که کرونا کنترل شده باشد پذیرایی بهتری از هم‌وطنان خواهند داشت.
نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب:

بحث تولید در کشور با موانع و مشکلاتی مواجه است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت گفت: اجرای مناسب سیاست‌های اصل ۴۴ و قانون بهبود فضای کسب و کار یکی از راهبردهای کلیدی کمک به رفع موانع تولید است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

بهانه تراشی وزارت صمت برای عدم نظارت بر توزیع در بازار

وظیفه واردات، نهاده‌های کشاورزی، صادرات و مدیریت محصولات کشاورزی بر عهده وزارت کشاورزی بوده و به وزارت صمت منتقل شده و سبب ایجاد مشکلاتی شده است. وزارت صمت معتقد است که قوانین یا اهرم‌های خاصی برای اجرای این موضوع نداریم که البته این مسئله قابل قبول نیست.