مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس با صدور پیامی ضمن تبریک سال نو به ملت ایران، گفت: نمایندگان مردم در سال پیش رو، برداشتن موانع قانونی بر سر راه رونق تولید در کشور را اولویت اول خود می‌دانند و برای پشتیبانی قانونی از تحقق این امر حیاتی تمام تلاش خود را به کار خواهند بست.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد: تداوم سیاست تحریم آمریکا، دوستی با تروریسم و توهین بایدن به رییس جمهور روسیه، نشان می‌دهد که ویروس بدخیم ترامپیسم به شدت کاخ سفید را آلوده کرده است.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مردم خواست که تعطیلات نوروزی سال جدید را در خانه مانده و از سفر کردن پرهیز کنند.
یادداشت/ در سالی که گذشت اقتصاد ایران در تله عدم قطعیت ها گرفتار شد و در سایه نبود یک الگوی مدون و برنامه ریزی شده، بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد که دعوای بین جناح های سیاسی را با خود به همراه داشت. هرچند رفت و برگشت های بودجه در نهایت به اصلاحاتی در آن منجر شد، اما تغییری در شاکله آن ایجاد نکرد. بودجه ای که ارائه شد تا چه اندازه می تواند روشنگر مسیر اقتصاد ایران در سال آینده باشد؟
معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: برای افزایش انگیزه شغلی و متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان این لایحه به مجلس ارائه شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: تصمیم گرفتیم با توجه بیشتر به اجرای قانون جهش تولید مسکن، در بودجه ۱۴۰۰ رونق جدیدی به بخش مسکن بدهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گرانی در سایر کالاهای اساسی نیز وجود دارد اما افزایش قیمت مرغ به نمادی تبدیل شده است، تصریح کرد: از نظر مدیریتی و اجرایی خوب نیست که مردم برای تامین مرغ دچار مشکل شوند. دولت لااقل در این 100 روز آخر نشان دهد که می تواند بازار مرغ را مدیریت کند.
رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس:

این بار صلاحیت مراجع چهارگانه هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: در دوره‌های قبل نگاه‌های سیاسی بر بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شوراها سایه افکنده بود اما این‌بار از مُرّ قانون کوتاه نخواهیم آمد.
‏عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به برخی خبرها مبنی بر بازگرداندن بودجه به مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نظرات اخیر مجمع، بعلت تاخیر در اعلام به ‎شورای نگهبان، مسموع نیست.
آیت‌الله رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه در سفر به مازندران در بُعد اقتصادی، توسعه و پیشرفت دستورات بسیار خوبی داشتند. همچنین بسیاری از مشکلات کارخانجات برطرف شده است و بحث مالکیت در راستای واگذاری دولت به بنگاه‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر غربی ها انتظار داشته باشند که ایران یک طرفه عمل کند و آنها گفتار درمانی کنند به نظر خوابی است که برای آژانس و غربی ها تعبیر نمی شود.