دولت رییسی یک دولت بدهکار ثروتمند است/ باید تیم اقتصادی دولت تغییر کند

بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت که حاکمیت باید برجام را با ملت خود ببندد تا وقتی دولت در مسائل سیاسی و اجتماعی با مردم کنار نیاید در اقتصاد اتفاقی نخواهد افتاد. حاکمیت باید از سر انصاف و عدالت با مردم برخورد کند.
تصویر دولت رییسی یک دولت بدهکار ثروتمند است/ باید تیم اقتصادی دولت تغییر کند

به گزارش سایت خبری پرسون، عملکرد تیم اقتصادی دولت در یک سال گذشته با انتقاد فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس روبرو شد. برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان عدم هماهنگی میان اعضای دولت را یکی از عوامل آشفتگی اقتصادی می دانستند. بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس یازدهم علت اصلی ضعف های اقتصادی را عوامل سیاسی و داخلی می داند.

از بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: شاخص هایی که دولت قبل به دولت فعلی تحویل داد آنچنان خوب نبود که انتظار تحول زودهنگام را داشته باشیم و اتفاقات بزرگ را رقم بزند.

وی با بیان اینکه این دولت وارث ناترازی هاست افزود: دولت رییسی یک دولت بدهکار ثروتمند است زیرا تمامی دولت‌های قبل، بدهکاری‌های خود را به دولت‌های بعد منتقل کردند و اموال فراوانی دارند که مولدسازی و استفاده حداکثری حتی برای پرداخت بدهی‌های خود نشد بنابراین تیم اقتصادی دولت و آنچه که در حوزه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی رخ میدهد کاملا به هم وابسته هستند و دولت رییسی با سیاست "نگاه به منطقه" وارد جریانات جدید مثل شانگهای شدند که زودبازده هستند. البته باید این را هم در نظر داشت که تیم اقتصادی دولت در یکسال گذشته ناهماهنگ عمل کرد، برای هماهنگی بیشتر امسال باید تیم اقتصادی دولت تغییر کند. انتظار داریم در سال آتی تغییراتی در تیم اقتصادی دولت رخ دهد و وزرا، معاونان و دیگر اعضای دولت در عملکردها با هم هماهنگ و هم راستا باشند.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات خوبی در بین سران قوا با امضای مقام معظم رهبری رخ میدهد که میتواند در حوزه زیرساخت‌ها، عقب افتادگی ده‌ساله را جبران کند که در غیر این صورت کشور شرایط خوبی را تجربه نخواهد کرد.

محبی نجم‌آبادی عنوان کرد: دولت باید خوشحال کردن مردم را بلد باشد. در ایام عید باید تصمیماتی بگیرد که مردم احساس کنند معیشت‌شان به خطر نمی افتد.

وی ادامه داد: رویکرد کاهش قیمت‌ها در حوزه ارز و طلا که طی هفته‌ اخیر انجام شد، پیش‌فروش خودروهایی که زمان آنها، قرعه‌کشی شد، مردم را امیدوار میکند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حاکمیت باید برجام را با ملت خود ببندد تا وقتی دولت در مسائل سیاسی و اجتماعی با مردم کنار نیاید در اقتصاد اتفاقی نخواهد افتاد. حاکمیت باید از سر انصاف و عدالت با مردم برخورد کند.

دیده بان ایران

478746