مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس فراکسیون محیط زیست از دولت خواست: لایحه اصلاح قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی با اولویت پوشش و لحاظ تمامی مواد قانونی و مفاد قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح به قید فوریت به مجلس ارائه شود.
نمایندگان مجلس برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را اصلاح کرده و مقرر کردند که ثبت و ساماندهی فهرست کلیه افراد دریافت کننده کمک‌های حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت رفاه با رعایت سطوح دسترسی لحاظ شود.
پیرهادی در یادداشتی نوشت؛

تله فقر در دولت روحانی

عضو هیات رئیسه مجلس در یادداشتی با اشاره به آمار تورم سالانه ۹۹، نوشت: دولت در برنامه‌ریزی برای یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی، ۱۰۰ درصد خطا کرده و غیر از اصل تورم که فشارش عمدتا بر طبقات ضعیف است، این میزان از ضعف و انحراف در برنامه‌ریزی و اجرا خود بحران دیگری است.
قالیباف در نشست با فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران ناجا:

ابرقدرت‌ها در مقابل اراده ملت ایران زانو می‌زنند، اما مردم در صف مرغ هستند

رئیس مجلس با بیان این که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و بسیجیان در صبح روز عملیات، فرماندهان خود را در پشت خاکریزها کنار خود می دیدند که این یکی از عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس بود، گفت: اکنون سوال این است که مردمی که امروز در عرصه اقتصادی طعم فقر را می چشند، آیا مسئولان را در کنار خودشان می بینند؟
نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: حدود ۵ میلیون جوان دهه شصتی به دلایل و مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی که یکی از آنها «مسکن» است به سن تجرد گرایی مطلق رسیده‌اند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل بی مبالاتی دولت در رابطه با بیماری کرونا کمیسیون بهداشت مجلس نامه‌ای را با مضمون شکایت از رئیس جمهور به رئیس دستگاه قضا ارسال کرده است.
رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که هیاتی از مجلس به زودی از سایر مراکز هسته ای ایران در کرج، تهران و یزد بازدید می کند که این کار در راستای نظارت بر اجرای قانون اقدام راهبردی بوده و به شکل مستمر تا اجرای کامل قانون تداوم خواهد داشت.
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس مطرح کرد؛

نمره قبولی به وزارت بهداشت و کادر درمان در مقابله با کرونا

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس از دادن نمره قبولی به وزارت بهداشت و کادر درمان خبر داد و گفت: این در حالی است که نمره دولت نمره قبولی نخواهد بود و از رئیس جمهور انتظار می‌رود در چند ماه باقی مانده از دولت نسبت به تغییر این روند و اصلاح روش کار خود اقدام کند.
معاون امور زنان و خانواده رییس‌ جمهوری، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان برابر خشونت را مطالبه عمومی توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود قوه مقننه لایحه مشترک قوه قضاییه و دولت را هر چه سریع‌تر اعلام وصول و به آن رسیدگی کند.
حسینی گفت: این سند، سند اجرایی نیست بلکه راهبردی است و اگر قرار به اجرای آن باشد باید تبدیل به قراردادها و پیمان‌هایی شود که در آن زمان می‌بایست به تصویب مجلس برسند؛ حال اگر این فرآیند طی شود، طبعاً بخشی از توسعه اقتصاد کشورها، در گروی مناسبات بین‌المللی آنهاست.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: جامعه‌ انتخابات دموکراتیک دارد، برای نمونه با انتخابات ریاست جمهوری برخی جمع می‌شوند و حق‌های نانوشته‌ای ایجاد می‌کنند که طبیعی است مطالباتشان را در قالب ستادهای بدون وابستگی به حزب یا جریان، بگیرند. به این ترتیب کشور با هدر رفت منابع روبه‌رو خواهد شد.