مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال تسلیم شدن ما در مذاکرات وین است

فیروزی پور بادی گفت: امریکا قطعا در مذاکرات برجام و وین دنبال تسلیم شدن ما و تامین منافع خود می باشد و امریکا سیاست های دوگانه دارد و باید استقامت داشته باشیم.
آیا جریمه سنگین رسانه‌های داخلی که اخبار رسانه‌های دشمن را منتشر کنند، منجر به این نمی‌شود که دهان ما مقابل حرف‌های طرف مقابل بسته باشد؟ آیا با تحریم رسانه‌های مذکور، دسترسی مردم به اخبار این رسانه‌ها قطع می‌شود؟ به نظر نمایندگان، دقیقا کدام رسانه‌های خارجی در تشدید تحریم‌ها علیه ایران موثر هستند؟

یک نماینده مجلس با بیان این که بحث استیضاح وزیر خارجه بعید است؛ گفت: تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک دولت انجام می‌شود و مجلس موارد نظارتی، تذکر و سوال در این خصوص را مطرح می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت در گفتگو با پرسون:

ایمنی‌ اسپوتنیک وی، دلیل همکاری ایران و روسیه برای ساخت واکسن

یکی از واکسن‌هایی که امروزه رایج شده، در بسیاری از کشورها تست شده و در دو بُعد تاثیرگزاری و ایمنی جواب مثبت گرفته شده است، واکسن اسپوتنیک وی روسیه است. بنابراین طبیعی است که هم در جامعه اروپا و هم در جامعه آسیا میزان تقاضا نسبت به این واکسن افزایش پیدا کند.
ابوترابی گفت: دولت بداند که اگر مصوبات مجلس را رعایت نکند، از شخص رئیس جمهور تا تمام کسانی که همراه او بودند کوتاه نخواهیم آمد و مجازات قانون ۲۵ حبس سال است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که دولت نسبت به خام فروشی معادن بی‌توجه است؛ گفت: ظرفیت معادن در کشور ما به میزانی بالا است که می‌تواند جایگاه نفت در کشور را داشته باشد.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: همچنان میدان در عرصه های مختلفی به مانند توان هسته‌ای، دفاعی، موشکی، علمی و فناوری و اقتصادی قوی همگی پشتوانه محکمی برای دیپلماسی است.
نماینده تهران در مجلس گفت: وقتی تیم مشخص باشد، قدرت انتخاب مردم بالاتر می‌رود، حداقل عناصر کلیدی دولت باید مشخص باشند، مثلا تیم اقتصادی یا سیاست خارجی باید در خصوص برنامه‌های خود توضیح دهند.
رییس مجلس شورای اسلامی:

هزینه کردن در ورزش دور ریختن پول نیست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه کردن در ورزش دور ریختن پول نیست و مجموعه کشور باید به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند، ما نیز پای حمایت از ورزش ایستاده ایم.
پس لرزه های ادعای دستکاری در جداول بودجه ۱۴۰۰؛

مصری: اعضای کمیسیون تلفیق پاسخگو باشند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این که عده‌ای بیایند اختیارات خودشان را به هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق واگذار کنند؛ بعد هم معترض شوند قابل قبول نیست.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مسئولین مربوطه در مورد مذاکرات وین گزارش خلاف واقع به مردم ندهند و در حالیکه پیشرفت‌ها در حد تعیین ساختار مذاکرات بوده به مردم نگویند که برای رفع تحریم‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار شد:

«ساکتین کرونا» مشخص شوند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری علنی مذاکرات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا را خواستار شد تا برای مردم مشخص شود ساکتین کرونا که خرد جمعی را نادیده می گیرند چه کسانی هستند.
نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به آمار جانباختگان کووید ۱۹ در ایران، نسبت به احتمال ورود کرونای هندی به کشور هشدار داد و گفت: مجوز دادن برای برگزاری برخی مراسم‌ بسیار نگران‌کننده است.
وزیر اسبق اقتصاد و نماینده مجلس شورای اسلامی، با شرح سابقه و فرایند تصویب دو قانون ملی در کشورمان برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، به پشت پرده فعالیت گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اشاره کرد و گفت: FATF یک نهاد کاملا امنیتی است که با اهداف سیاسی فعالیت می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه به کسی رأی دهید که هم برنامه داشته باشد و هم اراده، گفت: اینکه می‌گوئیم مسئله اصلی مردم معیشت است چون این حجم از بی‌خیالی نسبت به معیشت مردم از طرف دولت بی‌سابقه است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به نخبگان انقلابی کشور دیپلماسی حقیقی را تشریح و تأکید کرد این ابزار باید برای دستیابی به حد بالاتری از توسعه و گسترش آرمان‌های نظام اسلامی استفاده شود.
رضوانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

دستکاری در جداول بودجه ۱۴۰۰ صحت ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اتفاق ویژه‌ای در بودجه سال 1400 که متفاوت با سال‌های اخیر باشد؛ وجود ندارد. ضمن این که مجلس جداول را طبق روند تهیه کرده و شورای نگهبان نیز تائید و تبدیل به قانون شده است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آسیب پذیری در مرزهای شرقی از جهت ورود ویروس کرونای هندی وجود دارد گفت که وزارت بهداشت باید فکر اساسی برای استان های شرقی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان کرده و ترددها را کنترل کند.