مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس یازدهم از همان ابتدای راهیابی به مجلس پرونده بورس را بررسی کردند چه در زمانی که رشد غیرعادی داشت و باید هشدارهای لازم را مطرح می‌کرد و چه با طرح پیشنهادات در زمانی که دو سوم جمعیت از زیان دیدگان بورس شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم عدم دعوت نمایندگان از نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: شان مجلس نظارت بر رییس‌جمهور و دولت است و اگر نامزد دعوت شده رای آورد مجلس وکیل الدوله می شود.
یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس در مورد پیش بینی‌اش از حضور رئیس دستگاه قضا و رئیس قوه مقننه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظرم بعضی افراد صلاح می‌دانند که تا پیش از ثبت نام رسمی خود را به عنوان چهره انتخاباتی مطرح نکنند چرا که نمی‌خواهند فضایی برای تخریب مخالفان ایجاد کنند. در جبهه انقلاب کسی جز رئیس قوه قضائیه نمی‌تواند به اندازه کافی اجماع ایجاد کند.
نماینده مردم شبستر در مجلس یازدهم می‌گوید: بلندترین دیوارها در فضای مجازی کشور ما تخریب خواهد شد به همین خاطر اصلاح طلبان و اصولگرایان نامزد اصلی خود را پشت صحنه نگه داشته‌اند. احتمالا تا یکی دو هفته دیگر نامزد اصلی را معرفی خواهند کرد.
قالیباف در همایش «خلیج فارس خانه ماست» مطرح کرد؛

رسوایی و ریشه کن شدن غربگرایان در کشور با خون حاج قاسم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه تهدیدی برای خلیج فارس است، گفت: ایران در عمل ثابت کرد که تحرکات آمریکا هیچ اثری در شمال خلیج فارس نخواهد داشت.
رئیس مجلس در جلسه بررسی راهکار‌های بهبود وضعیت بازار سرمایه بر ضرورت اقدام فوری برای بیمه سهام سهامداران خرد، الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و واقعی کردن نرخ تسعیر ارز بانک‌ها، همچنین حذف قیمت گذاری دستوری و مسدود نمودن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های غیرمجاز فروش رمز ارز به عنوان دستورکار قوای سه‌گانه، تاکید کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به طرح نمایندگان در راستای نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزراء، گفت: در صورت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های وزراء، افراد باید استیضاح شوند یا به قوه قضائیه معرفی شود تا مسئولان پاسخگو باشند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: طرح تحریم مقامات آمریکایی اقدام بسیار مهم و راهبردی در مقابل اقدامات آمریکایی ها و حتی اتحادیه اروپا است، معنا ندارد که مسئولی در داخل کشور ما از طرف غربی ها تحریم شود اما در مقابل ما اقدامی نکنیم.
نماینده اهواز گفت: در وضعیت اقتصادی فعلی کشور، کارمندان دولت و کسانی که حقوق ثابت دارند نیز در گذران زندگی خود مانده‌اند، حالا تصور کنید که کسبه و افرادی که درآمد ثابت ندارند بیش از یک سال است در چه وضعیتی قرار دارند.
هیات‌رییسه کمیسیون تلفیق تاکید کرده که درباره ابهاماتی که درباره جداول بودجه به وجود آمده، روشنگری خواهد کرد. این هیات این موضوع را در پاسخ به نامه روز یکشنبه نمایندگان مجلس مطرح کرده و با بیان اینکه این کمیسیون کار خود را «قانونی و در موعد مقرر» انجام داده و بودجه هم در موعد قانونی به دولت ابلاغ شده است، گفته که «در برابر نمایندگانی که ابهام دارند، مستقل از تعدادشان، وظیفه خود را روشنگری و ارایه توضیحات می‌دانیم تا کلیه مسائل بر طرف شود.»
خضریان در تحلیل رقابت‌های انتخابات ۱۴۰۰؛

کاندیداهای وابسته روحیه ایثاگری ندارند؛ اصلح نیستند!

یک عضو جبهه پایداری با بیان اینکه به محض ورود نامزدهای اصلی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شور بیشتری به انتخابات داده می‌شود، گفت: کسانی که فکر می کنند آمدنشان به عرصه انتخابات منوط به آمدن یا نیامدن فرد دیگری است به خاطر روحیه ایثارگری آنها نیست بلکه پذیرفته‌اند که اصلح نیستند؛ چرا که در عرصه عدالت خواهی یک جای کارشان می‌لنگد و در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ندارند.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس گفت: پرداخت هزینه های اجرای برجام از سوی ایران از اهداف پشت پرده تدوین بسته تحریمی جمهوری‌خواهان کنگره علیه کشورمان است.