مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه هیچ کس تلاش مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نمی تواند کتمان کند، تاکید کرد: هدف مجلس اصلاح این قانون و در نظر گرفتن شاخص هایی برای ورود افراد واجد شرایط به انتخابات بود که مجلس به هدف خود رسید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه عده‌ای که تا دیروز پشت سر دولت فعلی بوده‌اند و «تکرار روحانی» را تبلیغ می‌کرده‌اند، امروز جزء جریانی شده‌اند که با شیوه‌های مختلف، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند.
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به همه گیری بیماری کرونا و به وجود آمدن محدودیت‌ها برای راهپیمایی روز قدس، گفت: مسئولان فرهنگی و سیاسی، خطبا و علما و همه نخبگان دانشگاهی به توضیح تاریخی مسئله فلسطین بپردازند تا مختصات ظلم بر محرومان شفاف شود.
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه روز قدس روز بزرگداشت احرار عالم است، گفت: ملت بزرگ ایران و امت بزرگ اسلام در سراسر جهان به هر نوع و روشی که می توانند این روز بزرگ را گرامی بدارند.
غریب دوست در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در مقابله با سوداگران

دبیر انجمن حقوق شناسی بیان کرد: مجلس با همکاری معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه و برگزاری نشست‌های متعدد می‌تواند اقدامات جدی در خصوص مقابله با سوداگران انجام دهد و منافذ سودجویی را در تدوین قانون و آیین نامه‌های اجرایی مسدود کند.
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در اطلاعیه ای تاکید کرد: هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها منتخب اکثریت نمایندگان مجلس بوده و مطابق قانون تنها مرجع نظارتی انتخابات شوراها به شمار می‌آید که در تصمیمات خود دارای استقلال است و شیوه اخذ تصمیم هیأت نیز به صراحت در قانون بیان شده است.
نایب رئیس مجلس با اشاره به تصویب پیشنهادات مربوط به حمایت از بازار سرمایه توسط سران قوا، بر ضرورت پرهیز دولت از رفتارهای هیجانی که ضرر سهامداران خرد را در پی دارد، تاکید کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه ظریف در مجلس قول اجرای وظایف معاونت اقتصادی وزارت خارجه را داد ولی تحقق پیدا نکرد، گفت: متاسفانه تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین مانند مذاکرات برجام از خطوط قرمز عبور کرده‌اند.
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با انتقاد از اظهارات برخی مقامات مسئول کشورمان درباره نیروی قدس، گفت: متأسفانه به نظر می رسد نوع گفتمان برخی مسئولان به گونه ای تنظیم شده که بهره‌برداری سیاسی آن را دشمنان نظام داشته باشند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پایان مهلت 10 روزه اجرای قانون تنفس خوراک به پتروپالایشگاه‌ها گفت: مجلس به دلیل عدم انجام وظایف دولت نسبت به این قانون، استنکاف دولت را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد.
رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: سعودی‌ها تحت تاثیر تحرکات کشورهای فرامنطقه ای و در اقدامات نیابتی مانند جنگ در یمن، تحت تاثیر عوامل آمریکا عمل کردند اما به نظر می‌رسد که با تغییر قدرت‌های جهان و گام‌های بلند جمهوری اسلامی، به دنبال اصلاح مواضع خود هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نوشت: این روزهای کشور از چند جهت خیلی مشابه بهار سال ۱۳۹۲ است که اگر گروه مذاکره کننده آن زمان کمی تدبیر و از خود گذشتگی داشتند ، سرنوشت کشور به کل دگرگون و شاید هرگز گرفتار این وضعیت غم انگیز و بلاتکلیفی نمی شد .
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، با اشاره به تلاش دشمنان لبنان برای تداوم اعمال فشار همه جانبه و از جمله فشار اقتصادی بر مردم این کشور، گفت: آمریکا با روش های پیچیده و موذیانه در صدد ایجاد بحران داخلی در لبنان است.
شهریاری در نامه‌ای به روحانی:

آقای رئیس جمهور؛ اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری تاکید کرد که با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر تدابیری برای جلوگیری از سفرها اتخاذ شود.