انتخابات مجلس و نگرش های مرسوم

دیگر برای مردم اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی کند و فعال نگاه خنثی آنها به انتخابات بیش از عدم باور به جریانات سیاسی علل و عوامل دیگری دارد. در نتیجه اگر مســئولان امر طی شش ماه آینده کاری از پیش نبرند تا ضمن حل مشکلات مردم آنها را به حضــور در انتخابات در جهت رقم زدن تغییر در جهت بهبود وضعیت ترغیب نکنند باید از هــم اکنون منتظر انتخاباتی با مشــارکت پایین باشیم.
تصویر انتخابات مجلس و نگرش های مرسوم

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت:

انتخابات مجلس دوازدهم با وجود احتمالات مختلفی که در خصوص چگونگی و نحوه مشارکت جامعه و نوع نگاه و کنش جریان های سیاسی مطرح می کنند می توان از سه منظر به بررسی و تحلیل نشست.

نگاه نخست شامل عموم مردم و نگاه جامعه به انتخابات است که بر این اساس با توجه به شرایط جامعه و نارضایتی های موجود از عملکردها و روندهای جاری در جامعه به ویژه نارضایتی های منبعث از عملکردهای ناموفق اقتصادی دولت اســت که موجبات افزایش لجام گســیخته قیمت ها را فراهــم آورده و باعث بروز شرایط بغرنج معیشــتی برای جامعه شده است.

لذا دیگر برای مردم اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی کند و فعال نگاه خنثی آنها به انتخابات بیش از عدم باور به جریانات سیاسی علل و عوامل دیگری دارد. در نتیجه اگر مســئولان امر طی شش ماه آینده کاری از پیش نبرند تا ضمن حل مشکلات مردم آنها را به حضــور در انتخابات در جهت رقم زدن تغییر در جهت بهبود وضعیت ترغیب نکنند باید از هــم اکنون منتظر انتخاباتی با مشــارکت پایین باشیم.

نگاه دوم از منظر اصــلاح طلبان به عنوان یک جریان تاثیرگذار جامعه اســت که امیدوارند به روزنه هایی که احتمــالا در انتخابات پیش رو باز شود تا بتوانند کنش گری انتخاباتی خود را داشته باشند. هر چند که مطلوب آنها حضور حداکثری در انتخابات بــا تمام ظرفیت هاســت، اما به نظر نمی رسد که این شــانس به آنها داده شود که با تمام قدرت و ظرفیت خود وارد شوند و آنطور که از شرایط و رویکردها برمی آید با این همه اصلاح طلبان شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس ندارند.

نگاه سوم نیز بر پایه رویکرد اصولگرایان به انتخابات استوار اســت. چنانکه آنها نیز در مورد انتخابات به دو باور رســیده اند. باور نخست که از سوی جریان ســنتی، میانه و معتدل اصولگرایان مطرح می شود این اســت که آنها در رقابتی برابر با حضور همه ســلایق و جریان هــای رقیب وارد انتخابات شوند. اما دیدگاه دیگر را تندروها و دلواپسان اصولگرا نمایندگی می کنند که معتقدند با درصد مشارکت حداقلــی وارد انتخابات شــوند و در عدم حضور جریان رقیب پیروز انتخابات شوند. گویی که برای آنها نیز مهم نیست که چه درصدی از مشارکت در انتخابات صورت گیرد بلکه بیشــتر به دنبال این هستند که کرســی های قدرت را به دست آورند. برای این مهم نیز حاضرنــد با ۱5 تا ۲۰ درصد آرا نیز بیاند و مجلسی را در اختیار بگیرند.

منبع: آرمان ملی

506105