علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری:

اگر نان هم از سفره‌های‌ مردم پرواز کند دیگر نفسی برای‌شان نمی‌ماند

یک نماینده مجلس گفت: در سفره‌های مردم حداقل چیزی که وجود دارد، نان است و اگر از سفره‌های‌شان پرواز کند، دیگر نفسی برای‌شان باقی نمی‌ماند.
تصویر اگر نان هم از سفره‌های‌ مردم پرواز کند دیگر نفسی برای‌شان نمی‌ماند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری درباره افزایش قیمت در کشور و تاثیرش بر معیشت مردم گفت: بحث تأمین آرد و نان یکی از بحث‌های مهم در تأمین کالاهای اساسی و بخشی از سبد معیشتی مردم است. ما در حال حاضر نسبت به نحوه توزیع سهمیه آرد و نان اعتراض داریم. نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور متاسفانه برنامه وزارت اقتصاد برنامه بسیار خوبی در این زمینه نبوده است و در حقیقت هم کسی پاسخگویی لازم را ندارد.

به گزارش ایلنا بخش هایی از گفت و گوی بابایی کارنامی را در ادامه می خوانید:

به رویه‌ای که وجود دارد به عنوان نماینده مردم معترض هستیم و دوست داریم دولت محترم هم مثل ما فکر کند. در کنار آنچه که اتفاق افتاده است و شرایطی که به وجود آمده باید دغدغه‌های مردم را نیز بشنویم و باید حداقل کمکی که آنان از ما به عنوان خادمان خودشان انتظار دارند، انجام دهیم و نگذاریم همین نانی که بر سر سفره‌های‌شان می‌آید به سختی به دست‌شان برسد.

اگر نان گران شود، ما معترض هستیم. در حال حاضر در برخی از جاها که مردم برای خرید نان به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند نانی که تحویل مردم داده می‌شود با اشکالاتی روبه‌رو است. در سهمیه برخی از مجموعه‌ها مشکلاتی هست. به همین دلایل باید انشاالله دولت تدبیری کند و تصمیماتی بگیرد که در شأن مردم باشد.

در سفره‌های مردم حداقل چیزی که وجود دارد، نان است و اگر از سفره‌های‌شان پرواز کند، دیگر نفسی برای‌شان باقی نمی‌ماند.

باید دقت کنیم برای چه گروهی چه اتفاقی می‌افتد، مخصوصا اقشار ضعیف جامعه که نگرانی معیشت دارند.

مردم از مسئولان و خادمان خودشان توقع خدمات دارند و ما به عنوان تصمیم‌گیران و مسئولان باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم؛ تأمل ما نسبت به این مسائل باید اساسی و بنیادین باشد زیرا اگر بخواهیم سطحی به این مسائل نگاه کنیم به آن اهداف عالیه که مردم عزیز ما توقع دارند، نخواهیم رسید.

نگرانی‌های در این بخش وجود دارد. بله بحث‌هایی مانند قاچاق و بحث‌های حاشیه دیگری پیرامون آرد و نان وجود دارد اما دلیل نمی‌شود چون در فلان جا قاچاق صورت می‌گیرد نان را گران یا ارزان کنیم و هر روز یک بهانه تراشی برای تحویل نان به مردم داشته باشیم، این درست نیست و منطق ندارد.

حواسمان باید به مسائل مختلف باشد، اما نکته بسیار بسیار حیاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که بهترین‌ها را برای مردم بخواهیم و تصمیم بگیریم. مردم از ما توقع دارند سفره‌های‌شان کوچکتر نشود مخصوصا در قضیه نان که کالای اساسی برای مردم است.

505991