مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

روز گذشته طرح مجلس در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌ها در مصاحبه رضا تقی‌پور، نماینده مجلس و وزیر سابق ارتباطات با خبرگزاری تسنیم منعکس و سپس حذف آن، خبرساز شد. 
پنجمین گزارش دیوان محاسبات درباره قوانین ۷گانه مرتبط با تولید؛

مقاومت دستگاه‌ها برای حذف امضاهای طلایی در اجرای قانون

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که مقاومت زیادی در برخی دستگاه‌ها و نهادهای صدور مجوز کسب و کار به دلیل وجود رانت و امضای طلایی وجود دارد و بالغ بر ۱۲۰۰ شکایت در این خصوص ثبت شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در چند سال آینده چاره‌ای جز پرداختن به بحث گردشگری نداریم، گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد منابع مالی و استقرار یک الی دو کشتی، بندر چمخاله را تا امسال به بهره‌برداری برسانیم بنابراین از اکنون باید برای گردشگری در این بندر برنامه داشته باشیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نخستین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری را قابل دفاع ارزیابی نکرد و با توصیه به هفت نامزد حاضر از آنها خواست درباره اولویت‌ها و برنامه‌های خود درباره مشکلات بخش‌های مختلف کشورصحبت کنند.
فراکسیون جمعیت هلال احمر مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای ضمن حمایت از ابراهیم رییسی از ملت ایران به خصوص داوطلبان، امدادگران، بازنشستگان، کارمندان و دلسوزان جمعیت هلال احمر برای حمایت از این نامزد انتخاباتی و حضور پرقدرت در صحنه انتخابات دعوت کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به رعایت بیشتر اخلاق دعوت کرد و با استناد به روند مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری، از آنها خواست تا به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.
یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از عموم مردم و مخصوصا جامعه اهل سنت کشور انتظار می رود با حضوری حداکثری و آگاهانه در انتخابات در جهت عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه ای به استان ایلام صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم توجه ویژه ای به این استان محروم در تدوین برنامه ها داشته باشیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بخشی از وعده‌های اقتصادی‌، وعده‌هایی هستند که دربرگیرنده هزینه‌ای جدید نیستند، عنوان کرد: اما باید دقت داشت که با توجه به سوابق افراد، به وعده‌هایی که می‌دهند عمل خواهند کرد یا خیر. ممکن است کاندیدایی وعده مالی ندهد، اما بگوید برای کاهش نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی برنامه دارد. در این جا مردم باید به سوابق نامزدها توجه کنند، چراکه بسیاری از این افرادی که چنین ادعاهایی می‌کنند، خودشان به نوعی در ایجاد وضعیت موجود دخیل اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان ایلام و گفت وگو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها دقایقی پیش وارد فرودگاه ایلام شد.