مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

خلق و پیشرفت هر رسانه، صورت‌بندی‌های جدید فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را خلق می‌کند و از سویی وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هم الزام خلق رسانه جدید را سبب می‌شود یعنی پیدایش و توسعه انواع رسانه‌ها در ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه قرار دارد و هر یک علت و معلول دیگری است.
یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون مردم گفت: آقای نمکی به جای تعطیلی و قفل کردن کشور باید روند واکسیناسیون را سرعت ببخشید،و زودتر به مردم واکسن بزنید.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه،راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها به عنوان مطالبات مردم استان از دولت جدید نام برد.
سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص جلسه‌ی امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد ارزیابی نحوه اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» توضیحاتی ارائه کرد.
این طرح علاوه بر آسیب‌هایی که به کسب و کارهای دیجیتال می‌زند نقطه کوری دارد که منجر به اختلال در تجارت می‌شود. سبک خرید مردم تغییر پیدا کرده و از شیوه سنتی رفتن به مرکز خریدها به شیوه خرید اینترنتی تغییر شکل داده از زمان شیوع کرونا این تغییر سبک سرعت پیدا کرده و بعید به نظر می‌رسد که پس از پایان کرونا به شکل اولیه خود بازگردد.
افزایش تمایل نمایندگان مجلس برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های اجرایی موضوعی است که این روزها مورد انتقاد و بحث جدی کارشناسان و متخصصین قرار گرفته. تمایلی که در خیلی از موارد در نهایت منجر به کوتاه آمدن دستگاه اجرایی و به کرسی نشستن حرف نمایندگان مجلس می‌شود. در جریان انتخاب شهردار تهران تعدادی از نمایندگان حضور خود را برای نشستن بر کرسی شهرداری اعلام کردند که نمونه بارز عدم پایببندی به قانون اساسی است.
کمیسیون اصل 90 مجلس با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌ها و اعضای کمیسیون برای ارزیابی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی پرداختند و پیشنهاداتی برای تقویت آن برگزار شد.
هر قانون بطنی دارد و ظاهری. یک هسته مرکزی دارد و بقیه‌اش پوسته‌ای است که در خدمت همان هسته کانونی است. قانون را وقتی می‌شود فهم کرد و شناخت که آن هسته کانونی و آن بطنش کشف شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس با احدی تعارف ندارد، گفت: بهترین کمک ما به دولت سیزدهم این است که سختگیرانه نسبت به برنامه‌ها و افراد انتخابی اقدام کنیم.
یک طرح هنوز قانونی نشده و نیامده، هزار انتقاد را به جان خریده است، آن هم از سوی همه گروه‌های سیاسی- فرهنگی! فارغ از محتوای طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران»، عملکرد بد پیرامون این طرح، نیازمند نوشتن چند نکته است.
در خصوص طرح صیانت مطالب فراوانی گفته شده است و طبعا در آینده نیز بیشتر گفته خواهد شد. درباره چنین طرحی که با ترجیحات و علایق ده‌ها میلیون نفر مرتبط و در تضاد است، باید دقیق‌تر گفت‌وگو کرد.
رشیدی کوچی در خصوص طرح ساماندهی فضای مجازی عنوان کرد؛

نگرانی‌ مردم به حق است

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس ضمن تاکید بر ابهامات و ایرادات طرح ساماندهی فضای مجازی گفت: باید قبل از موافقت مجلس با بررسی آن طبق اصل ۸۵، ایرادات را برطرف می کردند تا امروز ضد انقلاب بر آن موج سواری نکنند.
در نامه ای از سوی قالیباف عنوان شد؛

تلگرام موضوع جدید بازخواست از روحانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار پاسخگویی دولت به دنبال کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات شد.