مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد سوء مدیریت در وزارت بهداشت بسیار زیاد است که باعث آسیب به جامعه می‌شود وی افزود این بی برنامگی‌ها و ندانم کاری‌ها آسیب زا هستند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره انتقادات به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مجلس، نوشت: بین پیش‌نویس اولیه طرح تا تصویب قانون، فضای بسیاری برای گفت و شنود وجود دارد که انتقادات اخیر هم به پختگی این طرح کمک می‌کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تاکید بر اینکه افرادی که برای صدارت به مجلس معرفی می شوند باید کارآمد باشند گفت : مجلس هرگز به وزیری که دارای برنامه غیرکارآمد باشد رای اعتماد نخواهد داد بر این اساس برنامه ارائه شده باید قابل پایش،دست یابی و تحقق باشد.
اخیرا و با انتشار پیش‌نویس طرح قانون حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی موسوم به طرح صیانت در مجلس شورای اسلامی، بحث‌ها و نگرانی‌های قابل‌توجهی در میان شهروندانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، از کسب‌وکارهای دیجیتال گرفته تا مردم عادی و دانشجویان ابراز شده است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی و ظریف درجهانی سازی اصرار دارندودر همان فضا زندگی می‌کنند. گفت: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه با لجبازی، یکدندگی، کج فهمی و چسبیدن به مدل قدیمی «جهانی سازی» که مربوط به حدود چهل سال پیش است کشور را معطل کرده‌اند. اما در جمهوری اسلامی،
فضای مجازی موضوعی جدی و حساسیت‌برانگیز است. از زمانی که اینترنت به عنوان مساله‌ای عام در کشور در‌آمده، حرف‌هایی نظیر کنترل فضای مجازی و اینترنت ملی مطرح شده که به‌طور متناوب در دستور کار برخی از دولت‌ها و مجالس مختلف قرار گرفته است، اما مجلس اخیر این طرح را در آستانه انتخابات اخیر مطرح و متوقف کرده است.
طرح به‌اصطلاح حمایت از کاربران مجازی با ۱۲۱ رای تصویب شد و طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم به ریاست مرتضی آقا تهرانی از اعضای ارشد جبهه پایداری ارجاع داده شد تا طرح مذکور در این کمیسیون بررسی شده و بدون‌ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال شده و در صورت تایید اجرا خواهد شد!
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه در این کمیسیون حضور می‌یابد و گزارشی درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ارائه می‌دهد.
واکنش منفی افکار عمومی به طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در مجلس انقلابی، صدا و سیما را تکاپو انداخته تا ملتی را از سوء تفاهم به درآورد که هان ایهاالناس! این قطع و قتل و کاهش و محدودیت اینترنت نیست و قرار نیست شبکه های پرطرفدار و محل مجازی کسب و کار مردم را ممنوع و تعطیل کنند و ریز و درشت، کارشناس می‌آورند تا همین را بگویند. یکی وعدۀ اصلاح بدهد و دیگری رفو کند!
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سفر آذربایجان غربی ضمن تاکید بر تقویت جایگاه مناطق آزاد گفت: واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت قوانین و مقررات و یابخش دولتی باید صورت بگیرد که خودشان بتوانند با نظارت، هدایت و حمایت دولت و خصوصی بتواند در مناطق آزاد به فعالیت خود ادامه بدهد.
واعظی در واکنش به طرح ساماندهی فضای مجازی:

مقابله با فناوری محکوم به شکست است

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش برای مقابله با فناوری از طریق مسدود کردن محکوم به شکست است و گفت: همه باید بدانیم که اگر نیت‌مان صرفا ایجاد محدودیت یا مانع گذاشتن در مقابل توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و فضای مجازی باشد، موفق نخواهیم شد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از نقش ویژه چهار نماینده مجلس در تصویب طرح صیانت در مجلس خبر داد و افزود در هیچ کجا دنیا فضای مجاز تا این حد آزاد و بی برنامه نیست.
نماینده مردم شیراز با تاکید بر اصل 85 قانون اساسی مجلس گفت: بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی طبق این قانون کمک می‌کند تا این طرح در فضای کارشناسانه‌تر و تخصصی‌تر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دنبال قانونی کردنیم نه فیلترینگ!

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اب بیان اینکه نمایندگان با طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی به دنبال قانونمند کردن این فضا هستند و نه فیلترینگ گفت:محور این طرح حمایت از کاربران است و هیچ قصدی برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نداریم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وضعیت فعلی کشور ناشی از پیگیری اقتصاد سرمایه‌داری و فرهنگ غرب است، گفت:؛ باید اقتصاد سرمایه‌داری را کنار بگذاریم و اقتصاد اسلامی را جایگزین آن کنیم تا ارزش‌های اسلامی عملیاتی شود.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمیسیون با دعوت از وزیر صمت علل گرانی یکباره سیمان را جویا شد گفت: از منظر آقای رزم حسینی قطعی برق صنایع علت گرانی بود که اعضای کمیسیون آن را نپذیرفتند چراکه قبل از قطعی برق ماجرای افزایش قیمت مصالح کلید خورده بود.
به رغم مخالفت‌های گسترده با طرح صیانت کاربران در فضای مجازی این طرح روز چهارشنبه به تصویب رسید. رئیس مجلس نیز در صفحه اینستاگرام خود از این طرح حمایت کرد و ادعا مخالفان و منتقدان با این طرح را فضا سازی دانست. این در حالی است که مخالفت‌ها با این طرح در فضای مجازی ادامه دارد و کارزار مخالفت با این طرح به بیش از 850 هزار امضا رسیده.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ضمن اشاره به سخنان رهبری مبنی براینکه " اعتماد به غرب کار اشتباهی است"، گفت: رهبر معظم انقلاب هم به جای تأکید بر استفاده از تجربیات این دولت بر ثمرات منفی اعتماد به غرب تاکید کردند.