مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های کشور برای محار کرونا گفت: راه های دیگر غیر از تعطیل کردن هم هست.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از افراد با تجربه در کابینه سیزدهم گفت رئیسی با داشتن شخصیتی عدالت محور و صاحب تجربه و مدیریت از افراد صاحب فکر و اندیشه و معتقد و توانمند استفاده کند تا این افراد در جهت رفع مشکلات مردم خستگی ناپ‍‍‍ذیر باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان نگاه اشتباه روحانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: دولت سیزدهم باید در عرصه سیاست خارجی ارتباط خود را با کشورهای منطقه و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس تقویت کند.
یک نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون؛

دولت‌ها برای مهار تورم باید اراده داشته باشند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای متفاوتی برای مهار تورم وجود دارد؛ اما متأسفانه دولت‌ها اراده لازم برای کنترل این مسئله را ندارند.
طرح مجلس با عنوان «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» این روزها محل مناقشه‌های متعددی از جنبه‌های مختلف حقوقی، فنی، اقتصادی و اجتماعی شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: «تجربه فیلترینگ تجربه شکست خورده‌ای در این کشور است و در این طرح این تجربه تکرار نشده است، اگر پیام رسانی نپذیرد در ایران نمایندگی داشته باشد، بنابر طرح اگر مشابه داخلی یا خارجی را نتوانستیم بوجود بیاوریم حق فیلترینگ یا مسدود سازی نداریم، پس از آن 8 ماه به وزارت ارتباطات مهلت داده می‌شود تا جایگزینی ایجاد کند و اگر جایگزینی به وجود نیامد فیلترینگی در کار نیست.»
مجتبی ذالنوری در مورد آینده مذاکرات وین گفت: دولت آقای روحانی نتوانست مذاکره را تمام کند اینگونه نبود که نگذارند یا فرصت نداشته باشد، مگر ۷سال زمان کمی برای مذاکره بود آیا باید روز آخر کار را پیگیری کنند.
عضو مجمع نمایندگان استان فارس با مهم خواندن کمیسیون محوری در مجلس گفت: امروزه جامعه و نخبگان از قوه مقننه انتظارات مختلفی اعم از قانون زدایی دارند لذا باید به سمت کمیسیون محورشدن فعالیت های مجلس گام برداشت.
یک عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بحرانی خواندن این استان به لحاظ شیوع کرونا تاکید کرد دولت برای قطع زنجیره شیوع کرونا استان بوشهر را تعطیل کند؛ انتظار می رود دولت هر چه سریعتر برای نجات جان مردم این اقدام را انجام دهد.
جدا از تمام جدل‌ها و حواشی‌ها در مورد طرح صیانت از کاربران فضای مجازی بنده فکر می‌کنم موافقان این طرح را باید به دو گروه عمده تقسیم نمود.
18 اردیبهشت سال 97 زمانی‌که ترامپ از برجام خارج شد تا امروز، کشور معطل مذاکرات نماند؛ یعنی در طول سه سال گذشته، کشور در ابعاد مختلف از جمله بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و... به کار خودش ادامه داد. اینگونه نبود که همه‌چیز متوقف و دست‌ها بالا باشد تا ببینیم در مذاکرات و برجام چه می‌شود.
نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم از ارجاع طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به کیسیون‌های تخصصی را خلاف دغدغه شفافیت آراء نمایندگان دانست و گفت: بسیاری از نمایندگان در مجلس که موافق طرح صیانت از حقوق کاربر بودند با استفاده از فیلترشکن در توییتر و تلگرام فعالیت می‌کنند. این دوگانگی‌ها مردم را نگران می‌کند.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به آقای ‎رئیسی پیشنهاد می‌کنم زیر بار ‎سهم خواهی‌ها با سوء استفاده از نام مجلس و هر نهاد دیگر نرود پس از طی این مرحله ضعف‌های آن وزیر یا مدیر به نام شما تمام خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کوتاهی برخی بانک ها در پرداخت وام به بهانه پایان دولت دوازدهم گفت: بانک‌ها مکلف به پرداخت و اجرای قانون هستند اما چون ماه‌های پایانی دولت است نسبت به پرداخت وام و تسهیلات تکلیفی کوتاهی کرده‌ و بهانه‌های مختلفی را می‌آورند.
واکاوی هجمه ها به طرح ساماندهی فضای مجازی؛

صیانت قبل از خیانت

در جریان برگزاری جلسه علنی روز (چهارشنبه ۶ مرداد) مجلس شورای اسلامی، طرحی با مضمون "صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی" مبتنی بر اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار نمایندگان ملت قرار گرفت.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت:ما نسبت به نحوه جبران خسارات مذاکره می‌کنیم ولی بازگشت آمریکا به برجام، بعد از پوزش از عهدشکنی، نیازی به مذاکره تکراری ندارد.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز پیک بیماری درسیستان و بلوچستان پابرجاست تاکید کرد: حمایت بخش های مختلف و حضور مسئولان درمانی در سطح استان روحیه مثبتی را برای مقابله با موج پنج بیماری کرونا ایجاد کرده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا بیشتر به مذاکره و توافق با جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد، گفت: قطعاً دیپلماسی مادر دولت سیزدهم انفعالی و التماسی نخواهد بود بلکه ایران دیپلماسی فعال را پیگیری خواهد کرد.