مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

بیگی‌نژاد گفت: معادن بسیار خوبی در ونزوئلا وجود دارد و اگر جمهوری اسلامی ایران به آن کشور کمک‌هایی را ارسال کرده است مابه‌ازای آن را طلا دریافت کرده چرا که ونزوئلا معادن طلا دارد و حتی این موضوع به صورت رسمی اعلام شده است.
یک نماینده مجلس گفت: درخصوص اینکه لاریجانی و روحانی تصمیم به تشکیل حزب دارند یا نه، اطلاعی ندارم اما با روحیاتی که از این دو نفر سراغ دارم، مطمئنم ساکت نخواهند نشست.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از ارسال نامه‌ای به قوه قضاییه جهت پیگیری تخلف رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: خنیفر حدود دو ماه از ارسال پاسخ به کمیسیون اصل 90 استنکاف کرد و به این علت به قوه قضاییه ارجاع داده شد.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که باید بازگشت زائران اربعین براساس برنامه باشد بدین شکل که طبق پروتکلی از آنها تست PCR بگیرند و بعد طی دو هفته آنها تحت مراقبت باشند چون در غیر این صورت خدای نکرده با پیک ششم مواجه ایم.
نماینده مردم رشت در مجلس از مردم خواست برای ادامه روند کاهشی آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا در کشور، در تعطیلات پیش‌رو به سفر نروند.
تقوی با اشاره به احکام تحقق نیافته وزارت کشور دولت دوازدهم:

مصوبات مجلس برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است/ کوتاهی قابل پذیرش نیست!

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی برای همه دستگاه های لازم الاجرا بوده و باید عملیاتی شود لذا هیچ کوتاهی در این خصوص قابل پذیرش نیست.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای برجام منافع همه طرف‌ها را تامین می‌کند، گفت: آمریکا از آمادگی برای بازگشت به تعهدات‌ برجام صحبت می‌کنند اما هیچ اقدام عملی برای اثبات عزم‌شان به ملت و دولت جدید ایران نشان نداده‌ و بدتر از همه همزمان تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌ است.
یک عضو کمیسیون شوراها در مجلس مطرح کرد؛

واردات خودرو باعث ریزش قیمت خودروهای داخل خواهد شد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب طرح واردات خودروهای خارجی قصد دارد قیمت خودروهای داخلی را بشکند تا مردم برای خرید خودرو دچار مشکل نشوند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی اراده جدی و توان لازم برای فراهم کردن واکسن کرونا را نداشت و اگر آنان توانایی انجام واکسیناسیون را داشتند، لحظه‌ای دریغ نمی‌کردند و نمی‌گذاشتند که این کار مهم، به دولت سیزدهم محول شود.
رئیس کمیته امنیت مجلس معتقد است نوع رفتارهای اخیر دولت جمهوری آذربایجان علیه ایران توسط صهیونیست‌ها هدایت می‌شود از این رو به آنها هشدار می‌دهیم خسارت ادامه توجه به تحریکات این رژیم، متوجه خودشان خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه ایرلاین‌ها زیر بار هیچ گونه تعهدی بعد از فروش بلیت نمی رود و اینگونه است که شاهد تاخیر ۲۴ ساعته و یا لغو پروازها بدون هیچ تعهدی هستیم.
قادری با اشاره به سخنرانی رئیسی در سازمان ملل مطرح کرد؛

رئیس جمهور با صراحت آرمانهای انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان رساند

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: توجه به چندجانبه‌گرایی و نریختن تمام تخم‌مرغ در سبد آمریکا و توجه به ارتباط با کشورهای همسایه از نکات برجسته سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل بود که و رئیس جمهور کشورمان توانست به خوبی با صراحت این مطالب را به جهانیان اعلام کند.
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت‌دهی کنند، گفت: یکی از خطرهای شفافیت آرا افزایش تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان است.
یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که مجلس نحوه اعزام زائران امام حسین(ع) در روز اربعین را مورد بررسی قرار خواهد داد، چرا که اقدامات انجام شده باعث دلخوری آنها شده است.

یادداشت نماینده سابق مجلس؛

یک پیشنهاد مهم به آقایان نماینده

بسیاری از طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شوند، از همان اول برای کسانی که سابقه پارلمانی دارند، مشخص است که بی‌نتیجه و تنها یک شعار بوده و هیچ اقدامی برای آن نخواهد شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه واکسیناسیون به این معنا نیست که به رعایت پروتکل‌ها، بی‌توجهی شود، گفت: فعلا استفاده از ماسک، توجه به ادامه محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.