نخستین مطالبه مجلس از وزیر صمت درباره تولید نوکیای ایرانی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تولید نوکیای ایرانی بدون اخذ تاییدیه از شرکت مادر، گفت: وزیر صمت باید توقف تولید این کالا و یا سایر محصولات تقلبی را به صورت جدی در اولویت قرار دهد.
تصویر نخستین مطالبه مجلس از وزیر صمت درباره تولید نوکیای ایرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تولید نوکیای ایرانی بدون اخذ تاییدیه از شرکت مادر، گفت: وزیر صمت باید توقف تولید این کالا و یا سایر محصولات تقلبی را به صورت جدی در اولویت‌های نخست کاری خود در این وزارتخانه قرار دهد.

فرهاد طهماسبی مادر اظهار کرد: این محصول مصداق کالای تقلبی است و به خاطر ماهیت تقلبی بودن آن، تکلیف و نحوه مقابله با آن هم به صورت کاملاً شفافی مشخص است. وزیر جدید صمت هم باید با جدیت زیادی به مقابله با این نوع کالا‌ها بپردازد.

تصریح کرد: در صورت عرضه نوکیای تقلبی به بازار، دستگاه‌های ذی‌ربط موظف‌اند با این موضوع برخورد‌های لازم را داشته باشند. مضاف بر برخورد، باید در مراحل بعد جرم انگاری‌های مورد نیاز هم برای این امر پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: وزیر صمت باید توقف تولید هرکالای تقلبی از جمله نوکیای ایرانی را به صورت جدی در اولویت‌های نخست کاری خود در این وزارتخانه قرار دهد، زیرا تداوم این موضوع در حوزه تجارت تجارت خارجی اثرات منفی را برای ایران به همراه خواهد داشت.

منبع: بازارنیوز

742121