ابوترابی اعلام کرد؛

پایان صدور چک کاغذی و الکترونیکی شدن آن

نماینده نجف‌آباد در مجلس توضیحاتی درباره ۲ فاز گام سوم اصلاح قانون چک، ارائه کرد.
تصویر پایان صدور چک کاغذی و الکترونیکی شدن آن

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون چک، گفت: در حال حاضر بر روی اجرای گام سوم اصلاح قانون چک کار می‌‌شود که در این گام به دنبال مسقف کردن صدور چک هستیم.

وی با بیان اینکه در این مدل افراد بر اساس توان مالی و رفتار اجتماعی در صدور چک رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: در این روش 2 رتبه اقتصادی و شهروندی به اشخاص در زمینه صدور چک داده می‌شود که آن وضعیت مالی و دارایی افراد بر اساس داشتن سهام، سپرده بانکی، اموال منقول و غیر منقول و ... در تعیین سقف اعتباری افراد موثر است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس اظهار کرد: بحث دیگر رتبه‌بندی شهروندی است که بر اساس رفتار اجتماعی افراد این رتبه‌بندی انجام می‌شود که محکومیت کیفری، چک برگشتی، بدهی‌هایی از جمله قبوض برق و گاز و آب، بی انضباطی از لحاظ راهنمایی و رانندگی و خوش حسابی در پرداخت مالیات در آن موثر است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس همچنین به فاز بعدی گام سوم اصلاح قانون چک و اجرای آن اشاره کرد و گفت: پایان صدور چک کاغذی و الکترونیکی شدن آن یکی از اقداماتی است که در این فاز و در سال جاری انجام و پیش‌بینی می‌شود که چک‌های کاغذی تا پایان سال از دور خارج شوند.

منبع: ایرنا

752337