مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه طرح شفافیت آراء نمایندگان نسبت به گذشته چارچوب‌های روشن‌تری پیدا کرده، گفت: بررسی این طرح در جلسه هفته آینده صحن در دستور کار است و نمایندگان بدنبال اعطای اولویت‌ به بررسی آن هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر رسیدگی هرچه سریع تر دستگاه قضا به گزارش‌های ترک فعل دولت روحانی، گفت: اگر این مسئله به صورت دقیق پیگیری شود، مدیران و مسئولان فعلی دقت بیشتری بر عملکرد خود خواهند کرد و می‌دانند اگر ترک فعلی داشته باشند و قوانین را رعایت نکنند، باید در دادگاه پاسخگو باشند و با آنان برخورد جدی خواهد شد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی و فشل بودن اقتصاد ما بانک‌ها هستند، گفت: اعطای وام ودیعه مسکن با اقساط گران دردی از مستاجر دوا نمی‌کند ضمن اینکه نباید عاملی برای افزایش اجاره بها باشد.
مجلس به جد و با قاطعیت به دنبال اجرای قانون لغو تحریم‌ها در سازمان انرژی اتمی است. در بحث بیرون از چهارچوب جغرافیایی، ما همچنان برای دولت این تکالیف را مشخص کردیم که بر چه مبنایی باید در مسیر انرژی اتمی حرکت کند. آنچه که مورد تأکید مجلس است همان خواست نظام اسلامی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است.
فلاحی در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد:

بازگشایی حضوری مدارس در آبان ماه منطقی است؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از مدارس کم‌جمعیت، حضوری برگزار می‌شود؛ اما در رابطه با مدارس پرجمعیت انتظار تأخیر وجود دارد.
نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی با ذکر خاطره ای از مرحوم هاشمی رفسنجانی در توییتی نوشت: امروز جمهوری آذربایجان برای ما شاخ شده‌است.
روز گذشته بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار در دستور صحن علنی قرارداشت؛ طرحی که مجلس آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها در راستای رونق اقتصادی و جهش تولید در صحن علنی به بررسی گذاشت تا رفع موانع و محدودیت‌های دست‌وپاگیر برای تولید، اقتصاد و مردم ایران را از منافع جهش تولید بهره‌مند سازد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: هیچ جای قانون مطلبی مبنی بر اجبار ثبت اموال منقول در دفترخانه نیامده است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص زلزله سی سخت را قرائت و از بی مسئولیتی استاندار در قبال وظایف خود در مواجهه با آسیب دیدگان این حادثه پرده برداشت.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از شروع تحقیق و تفحص از سازمان بورس و شرکت های تابعه و محورهای آن خبر داد و گفت: این طرح حداقل ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد.
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موضوع ایجاد سامانه ثبت قرارداد تسهیلات بانکی توسط بانک مرکزی را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون جهش تولید ارجاع دادند.
نقدعلی با انتقاد از نحوه مدیریت سفرهای اربعین بیان کرد؛

اگر قرار بود مرزهای زمینی باز شود، چرا زودتر تصمیم‌گیری نشد؟/ مومنین گلایه مندند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، از نحوه مدیریت سفرهای اربعین و اعلام باز و بسته شدن مرزها انتقاد کرد و گفت: اگر قرار بود مرزهای زمینی هم باز شود، باید زودتر تصمیم‌گیری می‌شد که مردان و زنان مومن اینقدر اذیت نشوند.